کد خبر: 1064301
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
فریدون حسن

بدون هیچ شکی بزرگ‌ترین حاشیه امروز فوتبال ایران رأی پرونده مارک ویلموتس و اعلام نتیجه آن است. پرونده‌ای که حاصل سوءمدیریت و بی‌تدبیری حاکم بر فدراسیون فوتبال بود. مدیرانی که به‌رغم برخی سروصدا‌های به راه افتاده از سوی نهاد‌های نظارتی و حتی مجلس برای برخورد با آنها، این روز‌ها با خیال راحت و بدون کوچک‌ترین نگرانی فقط نظاره‌گر افتضاحی هستند که به بار آورده‌اند.
حالا همه منتظر رسیدن هفتم آبان‌ماه هستیم، روزی که قرار است رأی نهایی صادر شود. سابقه تاریخی فوتبال ایران در چنین پرونده‌هایی نشان می‌دهد که پیروزی با ما نخواهد بود و اتفاقاً وقتی صحبت از تلاش برای احقاق حق و جلوگیری از تضییع بیت‌المال و پول مردم می‌شود باید بیشتر از همیشه نگران بود، چراکه آن اتفاقی که ما می‌خواهیم نخواهد افتاد. فدراسیون فوتبال با مدیریت جدید خود وارث این پرونده ننگین است و باید آن را به گونه‌ای فیصله دهد که کمترین ضرر و زیان متوجه فوتبال ایران و صدالبته بیت‌المال شود. عزیزی‌خادم با علم به این موضوع است که می‌گوید: «امیدواریم حقی از فوتبال کشور در این پرونده ضایع نشود. در حال سبک کردن بار‌ها هستیم و امیدواریم این بار سنگین‌تر نشود. به‌دلیل اینکه این پول برای دختران، آقایان، داوران و سایر حوزه‌های فوتبال کشور است، ریال به ریالش برای ساخت فوتبال ملی است. از تمام پتانسیل‌هایمان در این مسیر استفاده کردیم. من به عنوان مسئول فدراسیون فوتبال قطعاً در این حوزه اگر قرار باشد حقی از فوتبال ما ضایع شود، به شخصه کوتاه نخواهم آمد و اجازه نمی‌دهم هر شخصی به فوتبال آسیب بزند، اگر قرار باشد این اتفاق بیفتد و کسی پاسخگو نباشد، نه مصالح ملی است و نه انسانی و نه حرفه‌ای. ما قطعاً تصمیمات لازم و جدی را در این باره اتخاذ خواهیم کرد.»
حرف‌های رئیس فدراسیون فوتبال کاملاً درست است، اما جای یک سؤال بزرگ در میان حرف‌های او باقی می‌ماند و آن اینکه چرا عزیزی‌خادم در حرف‌هایش هیچ اشاره‌ای به مسببان اصلی این اتفاق تلخ و این قرارداد شوم و نامیمون نکرده است. عزیزی‌خادم درست می‌گوید؛ ریال به ریال این پول حق مسلم فوتبال ایران است، اما باید به این نکته هم اشاره می‌کرد که این پول باید از جیب مسببان اصلی آن پرداخت شود. اینکه تلاش شود این ضرر بزرگ به حداقل ممکن کاهش پیدا کند، امر پسندیده‌ای است، اما نباید با دلخوشی به این موضوع باز هم به سمت بیت‌المال دست دراز کرد و از جیب مردم مایه گذاشت.
عزیزی‌خادم می‌گوید کوتاه نخواهد آمد، اما اولین قدم در این راه گرفتن یقه همان کسانی است که این ضرر و زیان بزرگ را به فوتبال ایران تحمیل کرده‌اند. رئیس فدراسیون فوتبال در کنار تلاشی که برای احقاق حق ایران در این پرونده انجام می‌دهد باید باز هم مراجع ذی‌صلاح را در این خصوص حساس کند و باز هم پای خاطیان اصلی پرونده ویلموتس را به این ماجرا باز کند تا آن‌ها مجبور باشند تاوان اشتباه بزرگ و جبران‌ناپذیر خود را پس دهند.
تردیدی نیست چنانچه این مسئله با قدرت اجرا شود و مسببان اصلی ماجرای ویلموتس هزینه سوء‌مدیریت خود را از جیب بپردازند، آنگاه دیگر هیچ کس به خود اجازه نمی‌دهد اینگونه با خیال راحت با آبروی ایران بازی کند و پول مردم را به باد بدهد. تلاش‌ها باید انجام شود، اما هرگز نباید از مقصران اصلی این ماجرا گذشت. آن‌ها باید پاسخگوی اشتباهات جبران‌ناپذیر خود تا آخرین مرحله این پرونده حساس باشند. از مهدی تاج رئیس وقت فدراسیون فوتبال گرفته تا مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، فراموش نکنید که همین مهدی تاج بار‌ها و بار‌ها در مقابل رسانه‌ها از قرارداد ویلموتس به عنوان یک قرارداد خوب و یک سند افتخار برای خود نام می‌برد و وزیر هم حمایت کاملی از او داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار