کد خبر: 1064233
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
توسط مرکز امور بانوان آستان قدس:
با توزیع پرچم عزا و بسته‌های متبرک رضوی برای مجالس روضه خانگی سراسر کشور، مشام عزاداران شهادت حضرت رضا(ع) به عطر صحن و سرای حرم ایشان معطر خواهد شد تا مرهمی برای دلتنگی حضورشان در این بارگاه ملکوتی باشد.

همزمان با دهه آخر ماه صفر، به همت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی و مدیریت امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی، پویش «ایران، خانه حضرت رضاست» ویژه مجالس روضه خانگی، از شهر مشهد آغاز شده و در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

برپایی روضه‌های خانگی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

در طول دو ماه عزاداری محرم و صفر امسال نیز مانند سال گذشته، هرچند به دلیل شیوع کرونا، امکان برپایی تجمعات گسترده عزاداران وجود نداشت، اما روضه‌های خانگی برپا بود و جمع‌هایی کوچک با دل‌های بزرگ، سوگوار این ایام بودند.

پشتیبانی آستان قدس از روضه‌خوانی‌های مردمی

در این مدت، مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در کنار دیگر مجموعه‌های فرهنگی و خدمت‌رسان حرم مطهر رضوی نیز برای تقویت این فعالیت مردمی، گام‌هایی برداشتند و از مجالس روضه‌های خانگی در مشهد مقدس حمایت کردند.

برگزاری مراسم عزاداری با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای باز باغ اردوگاه خاتون، کمک به برپایی روضه‌های خانگی در فضای باز محلات با امانت دادن فرش، برگزاری روضه‌خوانی‌ها در حیاط مدرسه خیرات خان و صحن امام حسن(ع) و ...، از جمله پشتیبانی‌ها و حمایت‌های آستان قدس در این حوزه بوده است. 

تحفه‌ای متبرک از حرم آقا

حالا در آستانه ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر و شهادت حضرت رضا(ع)، این پشتیبانی‌ها گسترده‌تر شده تا نه فقط مشهدالرضا، که سراسر ایران به شمیم رضوی معطر شود و مجالس روضه خانگی که به همت مردم و در سوگ امام هشتم(ع) برپا می‌شود، تحفه‌ای متبرک از حرم ایشان داشته باشد.

آغاز پویشی برای ۵ هزار محفل عزا در کشور

سرآغاز اجرای این طرح ملی، مراسمی بود که با حضور نمایندگانی از برگزارکنندگان روضه‌های خانگی شهر مشهد در حرم مطهر رضوی برگزار شد و پویش سراسری «ایران خانه حضرت رضا(ع) است» از کانون‌های خدمت رضوی مشهد شکل گرفت. این پویش با کمک کانون‌های خدمت رضوی در مشهد و سایر استان‌ها، ویژه ۵ هزار برپاکننده مجالس روضه‌های خانگی، هیئات و مواکب سراسر کشور طراحی و اجرایی شده تا با اقامه عزاداری در روزهای پایانی دهه آخر صفر به نیت حضرت رضا(ع)، دلتنگی عاشقان اهل بیت(ع) برای سفر به مشهد و حضور در حرم مطهر رضوی را کمی جبران کند.

 ارسال بسته‌های متبرک به سراسر کشور

در این مراسم، بسته‌های متبرک رضوی شامل پرچم مزین به نام مبارک حضرت رضا(ع)، گلاب، نبات، نمک، برنج، چای و... به ۱۳۰ نماینده از صاحبان مجالس خانگی، هیئات و کانون‌های خدمت رضوی شهر مشهد اهدا شد. این بسته‌ها به همت معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی تدارک دیده شده و برای همه مخاطبان این پویش در سراسر کشور ارسال می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار