کد خبر: 1062977
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
سوگواری مجازی کاربران شبکه‌های اجتماعی در فقدان استاد بزرگ روابط بین‌الملل دانشگاه تهران
بیماری منحوس کرونا جان یکی دیگر از ستاره‌های عرصه علم ایران را ستاند. دکتر ابومحمد عسگرخانی، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه تهران، سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

سرویس جوان آنلاین: بیماری منحوس کرونا جان یکی دیگر از ستاره‌های عرصه علم ایران را ستاند. دکتر ابومحمد عسگرخانی، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه تهران، سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت. دکتر عسگرخانی از چهره‌های مشهور پارادایم رئالیستی روابط بین‌الملل بود که شاگردان بسیاری را پرورش داد. وطن‌دوستی و از همین رو رویکرد استکبارستیزانه در عرصه روابط بین‌الملل از جمله ویژگی‌های برجسته ایشان بود که موجب رهنمود‌های دقیقی در عرصه‌های مختلف روابط بین‌الملل کشورمان به‌ویژه در ایام قرارداد برجام بود. کاربران شبکه‌های اجتماعی ضمن ابراز تأسف، با توئیت‌هایشان یاد این استاد بزرگ را گرامی داشتند. در ادامه بخش‌هایی از این واکنش‌ها آمده است.

سیدیاسر جبرائیلی:
دکتر ابومحمد عسگرخانی استاد باسواد، خوش‌خلق، وطن‌دوست و استکبارستیز روابط بین‌الملل دانشگاه تهران دار فانی را وداع گفت. این ضایعه را به خانواده محترم ایشان و جامعه علمی کشور تسلیت عرض می‌کنم. شاگردی ایشان از افتخارات این حقیر است.
اکانت توئیتری «Neutrino»:
طبق اخبار رسیده، متأسفانه استاد دانشگاه تهران (استاد حقوق و علوم سیاسی) جناب دکتر ابومحمد عسگرخانی بر اثر بیماری کرونا از میان ما پر کشیدند. ایشان فردی ایران‌دوست بودند که همیشه به صراحت حقیقت و رفتار رژیم امریکا با ایران را به خوبی بیان می‌کردند.
مجید شاکری:
خدا وجود نازنین دکتر عسگرخانى را غریق رحمت کند. جمله معروف او در ایام مذاکرات که «اگر هسته‌اى را بدهید، موشک‌هاى شما به اندازه تیروکمان ارزش دارند.» بعداً به درستی ثابت شد. (بدون اینکه معنای این جمله این باشد که اگر در ٢٠٢١ صرفاً هسته‌ای را احیا کنید، مسئله شما حل مى‌شود).
مهدی خانعلی‌زاده:
دکتر عسگرخانی هم رفت... علم روابط بین‌المللِ ایران داره چه ستاره‌هایی رو از دست میده...
احمد نادری:
درگذشت دکتر ابومحمد عسگرخانی، استاد روابط بین‌الملل را به همه دانشجویان، همکاران و جامعه علمی کشور تسلیت می‌گویم. نظرات ایشان که از چهره‌های مشهور پارادایم رئالیستی روابط بین‌الملل بود، در دوره‌ای که گدایان پارادایم لیبرال در کشور غالب بودند، همچون چراغ راهی برای دوستداران ایران بود.
حمزه اکبری‌پور:
درگذشت دکتر ابومحمد عسگرخانی را به خانواده محترم ایشان و جامعه علمی به‌ویژه استادان و دانشجویان روابط بین‌الملل تسلیت می‌گویم. بدون تردید خلأ استاد عسگرخانی برای جامعه دانشگاهی غیرقابل جبران است. روحش شاد.
کاربری با نام «سپه‌سالار»:
صراحت و نگاه واقع‌گرایانه به دور از کلیشه‌ها و تعارفات مرسوم ازجمله شاخصه‌های جناب ابومحمد عسگرخانی بود. روحش شاد...
سعید کمالی:
استاد تمام روابط بین‌الملل دکتر ابومحمد عسگرخانی دار فانی را بدرود گفت... مردی پاک، نجیب، باسواد، دلسوز، بصیر، شجاع و حق‌گو. خدا رحمت کنه ان‌شاءالله. حقیقتاً وزنه بزرگی را از دست دادیم. فاتحه‌ای نثار کنید.
رضا عابدی:
استاد دکتر ابومحمد عسگرخانی نیز از میان ما پر کشید... نقد‌های عالمانه او از توافق خسارت‌بار برجام در زمانه‌ای که اساتید غرب‌گرای رشته‌های روابط بین‌الملل و علوم سیاسی ما حامی تمام‌قد سازش با کدخدا بودند، در تاریخ به یادگار خواهد ماند. خداوند غریق رحمت واسعه‌اش قرار دهد.
مهدی محمودی:
دکتر ابومحمد عسگرخانی استاد روابط بین‌الملل دانشگاه تهران بر اثر کرونا درگذشت. استاد مشاورِ پایان‌نامه‌ام بود. تنها کسی که تو ایران روابط بین‌الملل رو به صورت آکادمیک و از زاویه سیاست بین‌المللی می‌فهمید همین بود. روحش شاد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
1
در این وانفسای جاسوس پروری و وطن فروشی دولت غربگرای بنفش؛ استاد دانشمند و شجاع و وطن دوستی چون دکترعسکرخانی؛ وزنه ای بزرگ بود در ترازوی ایران اسلامی ما.
روحش شاد؛صلوات.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار