کد خبر: 1062886
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
دکتر حسین دهقان در گفتگو با جوان:
دکتر حسین دهقان، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و از چهره‌های شناخته شده است که طی چهار دهه گذشته همواره در مناصب مهم اجرایی و مدیریتی در دولت‌های گذشته نقش‌آفرینی کرده است. او همچنان خود را سرباز نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌داند که برخلاف برخی القائات رسانه‌ای در چارچوب‌های خط کشی شده سیاسی تعریف نمی‌شود

دکتر حسین دهقان، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و از چهره‌های شناخته شده است که طی چهار دهه گذشته همواره در مناصب مهم اجرایی و مدیریتی در دولت‌های گذشته نقش‌آفرینی کرده است. او همچنان خود را سرباز نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌داند که برخلاف برخی القائات رسانه‌ای در چارچوب‌های خط کشی شده سیاسی تعریف نمی‌شود. دکتر دهقان ضمن تأکید بر این نکته که همه باید در شرایط کنونی به دولت کمک کنند، در عین حال مخالف هرگونه سهم‌خواهی از دولت دکتر رئیسی است. آنچه در ادامه می‌آید، گفت‌وگوی جوان با ایشان درباره برخی ابهامات است که درباره او در رسانه‌های خاص مطرح شده است.
آقای دکتر، یکی از روزنامه‌های اصلاح طلب در گزارشی درباره مشی سیاسی جنابعالی، از شما به عنوان اصولگرایی یاد کرده است که با بیشتر دولت‌ها (اصلاح‌طلب و اصولگرا) فعالیت کرده اید، با توجه به صبغه پاسداری شما، آیا اساساً موافق هستید که در دسته‌بندی‌های سیاسی تعریف شوید؟
قرار گرفتن در کسوت پرافتخار پاسداری به معنای پذیرش تام و تمام جهاد برای خدمت به مردم و رفع مشکلات آنهاست. این خدمت روزگاری در میدان‌های هشت سال دفاع مقدس تبلور می‌یافت و گاهی در عرصه‌های اجرایی و مدیریت معنا می‌یابد. برای یک پاسدار زمان و مکان انجام وظیفه موضوعیت جدی ندارد و آنچه مهم تلقی می‌شود خدمت به مردم عزیز و تلاش برای اثبات کارآمدی نظام اسلامی، صیانت از ارزش‌های انقلاب و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها در میدان عمل است. از همین روی این نگاه را فرای دسته‌بندی‌های مرسوم عالم سیاست می‌دانم.
در گزارش مورد اشاره، به گونه‌ای تلویحی اشاره شده که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برای سهم‌خواهی از دکتر رئیسی به نفع ایشان انصراف داده‌اید، پاسخ شما به این موضوع چیست؟
اخیراً در مصاحبه دیگری هم تأکید کردم در دوره انتخابات آنچه مداوم در ذهنم خطور می‌کرد این بود که تنها در یک فرض از رقابت‌ها کناره‌گیری خواهم کرد و آن هم حضور آیت‌الله رئیسی است. بنده با حضور آقای رئیسی در این عرصه با صدور بیانیه‌ای در حمایت از ایشان کناره‌گیری کردم، توجه کنید این اقدام بر اساس یک امر اعتقادی صورت گرفت و مطلقاَ در این کار نگاه سهم‌خواهانه نداشته و ندارم و طرح موضوع به این شکل قطعاً غیرمنصفانه است. باور یقینی بنده این است که مهم‌ترین کمک عناصر سیاسی کشور به رئیس‌جمهور محترم آن است که از نگاه‌ها و رویکرد‌های سهم خواهانه و قدرت‌طلبانه به دولت عبور کنند و باری بر دوش آقای رئیسی نباشند. کسانی که دوران پر افتخار دفاع مقدس را درک کرده‌اند به خوبی می‌دانند در رویکرد جهادی و مبتنی بر روحیه آن دوران، مسیر کمک به دولت‌ها و خدمت به مردم از مجرای قدرت طلبی و سهم خواهی نمی‌گذرد. من چه در دوران انتخابات چه بعد از انتخاب آیت‌الله رئیسی و چه در مرحله تشکیل کابینه و همچنین امروز که دولت کار خود را آغاز کرده خود را ملزم دانسته و می‌دانم با تمام توان در مسیر کمک به موفقیت دولت آقای رئیسی گام بردارم.
درباره آینده مدیریتی شما، گمانه‌زنی‌هایی مطرح شده که گویا به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام منصوب خواهید شد، آیا در این جایگاه قرار خواهید گرفت؟
افتخار بنده پاسداری نظام مقدس جمهوری اسلامی و افتخار مضاعفم توفیق خدمت به عنوان مشاور مقام معظم رهبری است و بی تردید خدمت در نیرو‌های مسلح و یا هر مجموعه دیگری که ایشان تدبیر بفرمایند مایه مباهات بنده خواهد بود. برای بنده به عنوان یک سرباز مهم آن است که در هر مسئولیتی که مقام معظم رهبری صلاح بدانند در ارتباط با خدمت به مردم و تلاش برای کارآمدی نظام اسلامی هر آنچه در توان دارم عرضه کنم. پیشینه حضور بنده در بنیاد تعاون سپاه، بنیاد شهید، وزارت دفاع و... هم که به صورت توأمان دارای مجموعه‌های بزرگ اقتصادی و اجرایی بوده متضمن توجه ویژه به تأمین منافع مردم، بهره‌مندی از جوانان، جاری ساختن مدیریت استراتژیک، بومی کردن صنایع و نگاه درون زا به ظرفیت‌ها و فرصت‌های داخلی کشور بوده است. درمورد مسئولیتی هم که پرسش شما معطوف به آن بود نیز همانطور که صراحتاً عرض کردم اگر امروز اراده رهبر معظم انقلاب و تشخیص ایشان بر حضور در هر مجموعه‌ای باشد با افتخار و با تمام توان آماده خدمت هستم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار