کد خبر: 1062837
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
تیراندازی ایران در مسابقات سلاح‌های بادی آسیا قزاقستان غیبت داشت که بلاتکلیفی فدراسیون می‌تواند اصلی‌ترین علت آن باشد.
 مسابقات تیراندازی سلاح‌های بادی آسیا به میزبانی قزاقستان در حال انجام است، اما تیراندازان ایرانی که همیشه در این مسابقات شرکت می‌کردند و سهمی در کسب مدال‌های این مسابقات داشتند از حضور در این مسابقات بازماندند.

یکی از اصلی‌ترین دلایل این غیبت احتمالا بلاتکلیفی فدراسیون است. فدراسیون تیراندازی ایران در حال حاضر با سرپرست اداره می‌شود. دوره ریاست دادگر در تیر ۱۴۰۰ به پایان رسید که وزارت ورزش او را مجددا به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب کرد.

با وجودی که یک بار ثبت نام از کاندیدا‌های این فدراسیون انجام شده بود، اما به دلیل ابلاغ اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی باید مجددا ثبت نام از کاندیدا‌ها در دستور کار قرار بگیرد که البته هنوز خبری از ثبت‌نام نیست.

از طرف دیگر با پایان بازی‌های المپیک قرارداد مربیان ملی هم به پایان رسید و بعد از آن هم هیچ اردویی تشکیل نشد. در المپیک توکیو الهام هاشمی به عنوان سرمربی تفنگ و محسن نصر اصفهانی به عنوان مربی تپانچه هدایت تیم ملی را بر عهده داشتند.

فدراسیون تیراندازی اکنون به جمع فدراسیون‌های مدال آور المپیکی پیوسته و اکنون بیش از پیش نیاز به توجه دارد، اما احتمالا این بلاتکلیفی در راس فدراسیون و بعد از آن کادر فنی و تیم‌های ملی سبب شده که تیراندازان ایرانی از حضور در مسابقات باز بمانند.

آبان ماه مسابقات تیراندازی جام ریاست به میزبانی لهستان در پیش است و جواد فروغی دارنده طلای المپیک تنها نماینده ایران در این مسابقات است که بدون مربی قطعا راهی از پیش نخواهد برد. به نظر می‌رسد اکنون وزارت ورزش باید هر چه سریعتر تکلیف این فدراسیون را مشخص کند تا تیراندازان ایرانی بیشتر از این از حضور در مسابقات جا نمانند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار