کد خبر: 1062735
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
سناتور ارشد دموکرات آمریکایی اشتباه آمریکا در حمله پهپادی که به کشته شدن 10 غیرنظامی از جمله 7 کودک افغان منجر شده است را یک تراژدی انسانی خواند.

«برنی سندرز» سناتور ارشد دموکرات آمریکا، حمله پهپادی ارتش آمریکا در افغانستان که منجر به کشته شدن غیرنظامیان شده است را یک «تراژدی انسانی» خوانده است.

براساس گزارش شبکه سی بی اس آمریکا، تحقیقی که فرماندهی مرکزی آمریکا انجام داده نشان می‌دهد که حمله پهپادهای آمریکایی به کابل که مثلا علیه نیروهای داعش خراسان انجام شده در روز 29 آگوست (7 شهریور) یکی از غیرنظامیان افغانستان و 9 نفر از اعضای خانواده وی را کشته است.

براساس گزارش نیوزویک، سندر در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت: امیدوارم آنها(پنتاگون) بفهمند که چه اتفاقی افتاده است و مطمئن شوند که دیگر هرگز از این اتفاقات رخ نخواهد داد. این یک تراژدی انسانی و غیرقابل قبول است.

«تد کروز» سناتور ایالت تگزاس نیز در توئیتی در واکنش به اعتراف وزارت دفاع آمریکا به این اقدام غیرانسانی نوشت، «فاجعه بایدن در افغانستان در حال بدتر شدن است. این مساله دو سوال بزرگ را مطرح میکند؟ آیا طالبان به آمریکا اطلاعات غلط دادند که منجر به کشته شدن 10 نفر از جمله هفت کودک شده است؟ و اینکه چرا دولت بایدن به طالبان اعتماد کرده است؟»

«ایلهان عمر» نماینده ایالت مینه سوتا در مجلس نمایندگان نیز گفته، «تاسف کافی نیست. طی دو دهه هزاران نفر در پوشش حملات پهپادی کشته شده‌اند. ما باید هرکسی که در این زمینه قصور کرده است را پاسخگو کنیم و درباره کل برنامه پهپادی تحقیقات کامل صورت بگیرد.»

«فرانک کنث مک‌کنزی» رئیس نظامیان تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا موسوم به سنتکام شامگاه شنبه با اذعان به کشته‌شدن ۱۰ غیرنظامی از جمله ۷ کودک در حمله پهپادی ۲۹ اوت (هفتم شهریور) به کابل، این حادثه را فقط «اشتباهی غم‌انگیز» توصیف کرد.

مک‌کنزی باز هم ضمن توجیه این حمله، مدعی شد در آن زمان بسیار مطمئن بودند که در حال جلوگیری از تهدیدی فوری برای نظامیان حاضر در فرودگاه کابل هستند.

این در حالی است که پنتاگون در این سه هفته اصرار داشت که در جریان آن حمله هوایی، یک بمب‌گذار انتحاری داعش را که خطری فوری برای نیروهای ائتلاف آمریکایی در فرودگاه کابل داشت، از بین برده است.

طبق گزارش نیویورک‌تایمز، راننده خودروی مذکور که هدف حمله قرار گرفته بود، «زمری احمدی» نام داشت که به عنوان یک مهندس برق برای شرکت امدادی آمریکایی تغذیه و آموزش بین‌المللی مستقر در کالیفرنیای آمریکا فعالیت می‌کرد و مدیر شرکت مذکور در خصوص کشته شدن وی تصریح کرد: «ما هیچ ارتباطی با داعش یا تروریسم نداریم».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار