کد خبر: 1062703
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قدرت امریکا رو به افول است، گفت: عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری شانگ‌های سبب بی اثر شدن تحریم‌های امریکا خواهد شد.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرگزاری رسا، به تبیین دستاورد‌های عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگ‌های پرداخت و گفت: سازمان همکاری شانگ‌های شامل روسیه و هفت کشور آسیایی است که مهم‌ترین آن‌ها کشور‌های چین و هند است. وی با بیان اینکه کشور‌های عضو این سازمان، ۴۲ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌هند، خاطرنشان کرد: کشور چین دومین اقتصاد برتر جهان را داراست و همچنین اقتصاد کشور هند و روسیه نیز رو به رشد است.
مصباحی مقدم ابراز داشت: ارتباط کشور ایران با کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های می‌تواند بازار بزرگ اقتصادی در عرصه صادرات کالا را در اختیار ما قرار دهد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه اقتصاد و قدرت امریکا در جهان رو به افول است، گفت: ارتباط ایران با کشور‌های عضو این سازمان از نظر تجارت، نقل و انتقال فناوری و سرمایه برای آینده کشور مفید است. وی با بیان اینکه اکنون ایران در شرایط تحریم‌های بی رحمانه امریکا به سر می‌برد، افزود: عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری شانگ‌های سبب بی اثر شدن تحریم‌های امریکا و غربی‌ها خواهد شد. روابط دوجانبه نظام اسلامی ایران و کشور‌های آسیایی، آینده درخشانی را برای اقتصاد کشور ترسیم خواهد کرد. وی با اشاره به دیپلماسی فعال و قوی دولت سیزدهم تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی در زمان تحلیف خود بر همکاری ایران با کشور‌های همسایه و شرق آسیا تأکید کردند.
حجت الاسلام مصباحی مقدم با بیان اینکه دولت سیزدهم از نظر دیپلماسی و روابط بین الملل بسیار خوب شروع کرده است، افزود: تماس آیت‌الله رئیسی با رئیس‌جمهور چین، منجر به افزایش چشمگیر واردات واکسن کرونا شد و همچنین در ظرف مدت کوتاهی واکسیناسیون مردم تسریع یافت. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دیپلماسی نظام اسلامی ایران در دولت سیزدهم بسیار فعال و پرکار است، بیان کرد: سفر رئیس‌جمهور به تاجیکستان، عضویت دائم در سازمان همکاری شانگ‌های و سفر وزیر امور خارجه به امریکا می‌تواند دیپلماسی نظام اسلامی ایران را در جهان تقویت کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار