کد خبر: 1062685
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی به شرایط وام ۴۸۰میلیونی مسکن
بانک مرکزی سقف جدید وام خرید مسکن از محل اوراق حق‌تقدم را ابلاغ کرد. این وام به مبلغ ۴۸۰ میلیون تومان می‌باشد که اقساط آن ماهانه ۸ میلیون و ۶۶۱ هزار تومان است و مجموع بازپرداخت بالغ بر یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان و کل سود وام ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

بانک مرکزی سقف جدید وام خرید مسکن از محل اوراق حق‌تقدم را ابلاغ کرد. این وام به مبلغ ۴۸۰ میلیون تومان می‌باشد که اقساط آن ماهانه ۸ میلیون و ۶۶۱ هزار تومان است و مجموع بازپرداخت بالغ بر یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان و کل سود وام ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود. کاربران این شرایط را غیرواقعی و نامتناسب با شرایط مستأجرین و قیمت مسکن در تهران دانستند. آنها همچنین معتقدند بازپرداخت ماهانه ۸ میلیون تومان برای اقشار کارگر و کارمند که اصلی‌‌ترین مخاطب این طرح هستند کاملاً نامناسب است. برخی نیز به سود بالای این وام اعتراض کردند. در ادامه بخش‌‌هایی از واکنش‌های کاربران در این خصوص آمده است.
الهام نداف:
سقف وام خرید مسکن برای زوج‌های تهرانی ۴۸۰ میلیون تومان شد... شما به ما خونه زیر یک میلیارد تومن در تهران نشون بدید!
کاربری با نام «صدیقه»:
بانك مركزی: برای وام ٤٨٠ میلیونی مسكن، قسط ماهانه 6/8 میلیون تومان است! به نظرتون كسی كه بتونه ماهانه این میزان قسط رو بپردازه، نیازمند این میزان وام مسكن است؟!
محمد نصوحی:
جدی با چه فکری می‌خوان ۴۸۰ میلیون وام مسکن بدن که قسط ماهانه‌اش 6/8 میلیون تومن هست و علاوه بر اصل پول که باید بدیم ۶۰۰ میلیون دیگه هم به عنوان سود باید پرداخت کنیم؟! با این وامی که قراره با کلی منت بدن نه تنها نمیشه باهاش خونه خرید بلکه از پس قسط 6/8 میلیونش هم برنمی‌یایم!
موسی روندی:
۶۱۶ میلیون بهره‌ای که در سیستم بانکداری اسلامی برای وام جدیدِ ۴۸۰میلیونی مَسکن می‌گیرن رو ندید می‌گیریم اصلاً. (یک میلیارد و ۱۶ میلیون تومن باید برگردونی). الان با نُرم حقوق‌‌ها مقایسه کنیم، به سیسِ چند درصد ملت می‌خوره پرداخت قسطِ ۸ میلیونی‌اش؟ بعد با ۴۸۰ میلیون کجا می‌شه خونه خرید؟!
علی طهرانی‌مقدم:
آقای رئیسی لطفاً کسی را که واقعاً و قلباً و عمیقاً به بانکداری اسلامی اعتقاد راسخ و التزام عملی دارد و این را در عملکرد خود به منصه ظهور نشانده به عنوان رئیس بانک مرکزی منصوب کنید. ضمناً بساط ۴۸۰ میلیون وام مسخره مسکن با بازگشت بیش از یک میلیاردی رو برچینید که زیبنده دولت مردمی نیست.
حامد پهلوانی:
وام خرید مسکن شده ۴۸۰ میلیون با بازپرداخت ماهانه ۸میلیون و ۶۶۱هزارتومن! ۱- چند نفر توان پرداخت چنین وامی رو دارند؟ ۲- اینکه ۶۰۰میلیون سود گرفته میشه حلال واقعاً؟
امیر نجفی:
۴۸۰ میلیون وام مسکن میدن با ماهی 8 میلیون قسط، یاد اون پادشاهی افتادم که اومدن بهش گفتن ملت نون ندارن بخورن گفت خب بیسکویت بخورن! اینا رسماً از زندگی مردم بی‌خبرن.
مهرداد کریم‌زاده:
مثلاً کارگری که می‌خواد خونه بخره و دیگه مستأجر نباشه باید ۴ میلیون رو حقوقش بذاره تا بتونه قسط بده. تازه با ۴۸۰ تومن، می‌تونه نصف یه خونه ۶۰ متری تو جنوب تهران رو بخره! دو حالت بیشتر نداره، یا مسئولان واقعاً متوجه نمیشن یا اون کارگر اساساً بیجا می‌کنه به فکر خرید خونه و کمی آرامشه!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار