کد خبر: 1062665
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
اطلاعیه شماره ۳ آموزش و پرورش
وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص بازگشایی مدارس، «تقدم تأمین سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها برفعالیت‌های آموزشی» را تشریح کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در متن اطلاعیه شماره (۳) وزارت آموزش و پرورش که با عنوان «تقدم تأمین سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها برفعالیت‌های آموزشی» است، آمده است:

با توجه به رسالت آموزش و پرورش و تقدم ذاتی تأمین سلامت دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها در فعالیت‌های آموزشی و حضوری دانش‌آموزان در مدارس، در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بر اساس رعایت اصول زیر تأکید شده است:

با توجه به آثار مثبت آموزش‌های حضوری ضمن بهره‌گیری از آموزش تلفیقی غیر حضوری و حضوری برای سال تحصیلی آینده مقدمات و زیرساخت‌های لازم برای استفاده از آموزش حضوری توسط آموزش و پرورش فراهم شود.

تمام مرتبطین با نظام آموزش کشور اعم از معلمین، والدین و اعضای خانواده‌های دانش‌آموزان، رانندگان سرویس مدارس و .. در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.

دستورالعمل تمهید مقدمات آموزش‌های حضوری با مشارکت وزات آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه شودد. تامین بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش برای توسعه زیرساخت‌های بهداشت مدارس در اولویت قرار گیرد.

کارگروه اطلاع رسانی با محوریت وزارت ارشاد و مشارکت آموزش و پرورش، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، صدا و سیما، اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی جهت آموزش‌های حضوری را تدبیر کنند.

پایش و مراقبت از سلامت دانش‌آموزان در مدرسه و همکاری با ناظران بهداشتی صورت گیرد.

بازگشایی تدریجی مدارس با ارزیابی‌های بهداشتی و حداکثر آمادگی با اولویت مدارس (روستایی و عشایری، کارگاهی و مهارتی) انجام شود.

تعداد افراد در کلاس‌ها با احتساب ۱.۵ متر فاصله و ۲.۲۵ متر مساحت برای هر نفر در نظر گرفته شود

در بخش‌های عمومی نیز در مواجهه چهره به چهره فاصله ۱.۵ متر رعایت شود.

فعالیت‌های ورزشی فرهنگی، به صورت انفرادی و با گروه‌های حداکثر ۱۵ نفره، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محیط‌های باز بلامانع است.

بر این اساس قبل از هر اقدام، این وزارتخانه برای تأمین و تضمین سلامت دانش آموزان، با بهره‌مندی از ابزار‌های مربوطه و اجرای پروتکل‌های بهداشتی، تلاش می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار