برای رفع گشنگی در طول روز این غذا‌ها را بخورید
کد خبر: 1062610
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004SQs
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
اگر بیشتر اوقات به دلیل گرسنگی ناگهانی، در حال خوردن میان‌وعده هستید، زمان آن فرا رسیده است که در برنامه غذایی خود تجدیدنظر کنید و غذا‌های سیرکننده را به رژیم خود بیافزایید.
سرویس جامعه جوان آنلاین: منظور از غذا‌های سیرکننده، غذا‌های کامل و فرآوری‌نشده‌اند که حاوی مواد مغذی مانند فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم هستند. در این مطلب، چهار ماده غذایی سالم و در عین حال سیرکننده به شما معرفی می‌شود که با مصرف آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی گرسنگی خود را کنترل کنید.

۱. آجیل

آجیل در دسته‌ی مواد غذایی سیرکننده به‌شمار می‌آید و می‌توان آن را بدون نگرانی در یک رژیم غذاییسالم گنجاند. آجیل سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ و ۶ است، سرشار از مواد مغذی تقویت‌کننده مانند کلسیم و حاوی هر سه درشت‌مغذیِ پروتئین، کربوهیدرات و چربی است. سعی کنید مخلوطی از مغز‌های مختلف مانند گردو، بادام و فندق را مصرف کنید. مصرف این نوع از آجیل، طیف وسیعی از مواد مغ‌ی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

۲. ماهی

میزان بالای پروتئین و امگا ۳ موجود در ماهی‌های چرب (مانند ماهی تن یا ماهی آزاد) یک گزینه عالی برای جلوگیری از گرسنگی است.

اسید‌های چرب موجود در غذا‌های دریایی، سلامت قلب را ارتقا می‌دهند و از سلامت مغز نیز پشتیبانی می‌کنند. جالب است بدانید ماهی علاوه بر خاصیت سیرکنندگی، در تقویت و بهبود خلق و خو نیز مؤثر است!

۳. تخم‌مرغ

تخم‌مرغ منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ میزان سیری افرادی را که برای وعده ناهار تخم‌مرغ، گوشت مرغ و سیب‌زمینی می‌خوردند رامورد آزمایش قرار داد؛ در این بررسی مشخص شد که تخم مرغ به طور قابل توجهی اثر سیری بیشتری نسبت به سیب‌زمینی دارد!

برای بهره‌مندی کامل از ارزش غذایی تخم‌مرغ، می‌بایست هم زرده و هم سفیده تخم‌مرغ را مصرف کنید تا امگا ۳ و حداکثر پروتئین آن را دریافت کنید.

۴. سبزیجات

بررسی‌ها نشان می‌دهد سبزیجات در عین اینکه غنی از فیبر هستند، می‌توانند به‌راحتی حجم غذا را نیز افزایش دهند. سعی کنید نیمی از بشقاب غذایی خود را با سبزیجات پر کنید (با سبزیجات برگ‌دار شروع کنید، سپس سایر سبزیجات با رنگ‌های مختلف را امتحان کنید).

مصرف سبزیجات به شما کمک می‌کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشید و در مصرف سایر درشت‌مغذی‌ها تعادل را حفظ کنید.

منبع: خبرآنلاین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار