کد خبر: 1062602
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
گزارش‌ها حاکی است که یک کلاهبرداری اینترنتی قربانیان خود را در ۱۶ کشور عرب زبان از طریق دستکاری بیش از ۱۳۰ نام تجاری معروف، هدف قرار داده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از نشنال نیوز، گزارش‌ها حاکی است که یک کلاهبرداری اینترنتی قربانیان خود را در ۱۶ کشور عرب زبان از طریق دستکاری بیش از ۱۳۰ نام تجاری معروف، هدف قرار داده است.

شرکت امنیت سایبری گروپ آی بی Group-IB مستقر در سنگاپور از یک کلاهبرداری در صنایع مختلف از جمله مخابرات، خرده فروشی و سرگرمی خبر داد.

ماموران امنیت سایبری بیش از ۴۳۰۰ صفحه اینترنتی مخرب در سایت بلاگزپات Blogspot، یک سرویس محبوب وبلاگ نویسی، پیدا کردند که توسط یک گروه ناشناخته ایجاد شده بودند و شامل بیش از ۱۰۰ حساب ثبت شده بود.

در این گزارش آمده است که کلاهبرداران از "یک طرح آزمایش شده" استفاده می‌کردند و هدایای رایگان از برند‌های معروف، بازی‌های قرعه کشی که توسط افراد مشهور توصیه می‌شدند و پیشنهادات جعلی شغل از سوی دولت، ارائه می‌کردند.

یاکوف کراوتسوف، رئیس تیم تحقیقاتی ریسک دیجیتال در گروه آی بی‌و اوگنی اگوروف، تحلیلگر ارشد این مجموعه در این باره تأکید کردند که کلاه برداران از وسوسه برای سرقت اطلاعات شخصی یا جذب ترافیک به سایر وب سایت‌های کلاهبرداری استفاده کردند. بیش از ۵۰۰ هزار نفر در ماه از این وب سایت‌ها بازدید می‌کنند.

عربستان سعودی، امارات، کویت، اردن، سودان، مراکش، مصر، بحرین، عراق، یمن، فلسطین، الجزایر، لبنان، قطر، سوریه و عمان از جمله کشور‌های عرب زبان خاورمیانه هستند که هدف این کلاهبرداری قرار گرفتند. این گزارش همچنین می‌افزاید که برخی از کاربران انگلیسی زبان در ترکیه و نیجریه نیز قربانی این کلاهبرداری شده اند.

تبهکاران اطلاعات شخصی مانند نام کامل، شماره تلفن، آدرس خانه، اطلاعات تحصیل و محل کار قربانیان را سرقت کردند.

از قربانیان خواسته شد تا پیوند وب سایت مخرب را با ۵ تا ۲۰ مخاطب در برنامه واتساپ WhatsApp به اشتراک بگذارند تا هدایای رایگان خود را دریافت کنند.

به گفته شرکت آی بی‌ام، در پی افزایش کار از راه دور و افزایش سریع استفاده از بستر‌های آنلاین که اطلاعات شخصی را جمع آوری می‌کند، جرایم سایبری در سطح جهان افزایش یافته است.

متوسط خسارت جهانی تجاوز به داده‌ها سالانه ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۴.۲ میلیون دلار در مدت ۱۲ ماه تا ۳۰ ژوئن رسیده است.

ایالات متحده همچنان با متوسط هزینه ۹ میلیون دلار در مقایسه با سال قبل ۸.۶ میلیون دلار در صدر این فهرست قرار داشت و پس از آن عربستان سعودی و امارات متحده عربی با ۶.۹ میلیون دلار، کانادا (۵.۴ میلیون دلار)، آلمان (۴.۹ میلیون دلار) و ژاپن (۴.۷ دلار) قرار گرفتند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار