کد خبر: 1062594
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
معاون وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی هشدار داد که روسیه در کوتاه مدت تهدید بزرگتری از چین برای آمریکا و اروپا به شمار می‌اید.

«کالین کال» معاون وزیر دفاع آمریکا هشدار داد که روسیه ممکن است که در کوتاه مدت منبع تهدید بزرگتری از چین برای آمریکا و اروپا به شمار آید.

وی که در کنفرانس نظامی بالتیک به میزبانی لیتوانی سخنرانی می‌کرد، گفت: «طی سال‌های آینده،‌روسیه ممکن است چالش امنیتی اولیه باشد که آمریکا و قطعا اروپا در حیطه نظامی با آن مواجه می‌شوند. روسیه دشمنی قاطع بوده که همچنان به بهبود نفوذ جهانی مصمم بوده و نقش مخربی را در عرصه جهانی ایفا می‌کند».

این مقام پنتاگون اضافه کرد در حالی که چین ممکن است تهدیدی پیش رو برای واشنگتن و متحدانش به شمار آید اما روسیه ممکن است که چالشی بزرگتر در کوتاه مدت به شمار آید که این موضوع را می‌توان از رفتارش در اروپا، خاورمیانه، آسیا و فضای سایبری قضاوت کرد.

کالین کان افزود: «خیلی اوقات، مسکو شفافیت و پیش‌بینی پذیری استفاده از نیروی نظامی برای دستیابی به اهداف خود، حمایت از گروه‌های وابسته و تضعیف قوانین بر اساس نظم جهانی را از بین می‌برد».

وی تاکید کرد: «آمریکا همچنان فعالیت نظامی روسیه در طور مرزهای شرقی ناتو و در منطقه دریای سیاه را زیر نظر خواهد داشت».

معاون وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: «آمریکا به تعامل با روسیه از موضع قدرت جمعی خواهد پرداخت».

وی همچنین گفت که نیروهای ارتش آمریکا در اروپا همچنان قدرتمند، انعطاف پذیر بوده و بازدارندگی موثر و قابل اعتمادی ایجاد کرده‌اند.

این مقام نظامی آمریکا گفت در عین حال دولت آمریکا گزینه از سرگیری مذاکره با مسکو در صورتی که روسیه رفتار خود را تغییر دهد، رد نمی‌کند.

کنفرانس نظامی بالتیک رویدادی سالانه در زمینه امنیت است که توسط وزارت دفاع لیتوانی سازماندهی می‌شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار