کد خبر: 1062557
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹
تیم ملی والیبال ایران برای کسب چهارمین عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های آسیایی به مصاف ژاپن خواهد رفت.
 مرحله نیمه‌نهایی بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا به میزبانی شهر چیبا در کشور ژاپن برگزار شد و تیم‌های ایران و چین به مصاف هم رفتند. تیم ملی والیبال ایران در این رقابت توانست با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسد تا ضمن کسب سهمیه مسابقات جهانی ۲۰۲۲ روسیه به فینال این رقابت‌ها صعود کند.

کنفدراسیون والیبال آسیا پس از پیروزی ایران مقابل چین نوشت:" والیبال ایران برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های آسیایی، چین را شکست داد و به فینال این رقابت‌ها رسید.

میلاد عبادی پور، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران که ۱۲ امتیاز در این پیروزی به دست آورد، گفت: "ما به تیم ملی والیبال چین بسیار احترام می‌گذاریم بنابراین ۱۰۰ درصد توان خود را گذاشتیم که پیروز این دیدار شویم. می‌دانستیم که بازی سختی با چین خواهیم داشت. باید بگویم که تیم ملی والیبال ایران اکنون همه چیز دارد. "

تیم‌های ایران و چین تقریبا از توانایی یکسانی برخوردار بودند و امتیازات خود را رد و بدل کردند و هیچ کدام نتوانستند برتری قاطعی را به دست آورند. "

کنفدراسیون والیبال آسیا ادامه داد: "والیبال ایران در فینال روز یک‌شنبه به دنبال افزایش تعداد جام قهرمانی خود به عدد چهار است. ملی‌پوشان ایران عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳ و اخیرا در سال ۲۰۱۹ به دست آورده‌اند. "

به گزارش ایسنا، در دیگر بازی نیمه نهایی این رقابت‌ها، از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران تیم ملی والیبال ژاپن به مصاف تیم ملی والیبال چین تایپه رفت. ژاپن در یک بازی نزدیک موفق شد حریفش را با نتیجه ۳ بر ۱ شکست دهد تا حریف والیبال ایران در فینال مسابقات آسیایی شود. ملی‌پوشان والیبال ایران در حالی فردا برای ششمین‌بار در فینال رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا حضور خواهند یافت که تا کنون سه مقام قهرمانی در سال‌های ۲۰۱۱ (با هدایت ولاسکو)، ۲۰۱۳ (با هدایت ولاسکو) و ۲۰۱۹ (با هدایت کولاکوویچ) به دست آورده‌اند. هم‌چنین تیم ایران در سال‌های ۲۰۰۹ (حسین معدنی) و ۲۰۱۵ (پیمان اکبری تیم ملی ب) در دیدار نهایی حضور یافت و در هر دوره نیز با شکست برابر ژاپن، نایب قهرمان قاره کهن آسیا شد.

گفتنی است تیم ملی والیبال ایران در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ به ترتیب با شکست تیم‌های چین، کره‌جنوبی و استرالیا به مقام قهرمانی دست یافت. تیم ملی والیبال ایران تاکنون در رقابت‌های آسیایی به سه طلا، دو نقره و یک برنز دست یافته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار