کد خبر: 1062496
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به تاثیر وضعیت معیشتی مردم بر آلودگی هوا گفت: علاوه بر شهروندان، مسوولان با توجه مستمر به کاهش آلودگی هوا و انجام اقداماتی مانند افزایش کیفیت سوخت نیروگاه‌ها در فصل‌های سرد می‌توانند به کاهش این مشکل کمک کنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حسین شهیدزاده با بیان اینکه سوخت آلوده نیروگاه‌ها را به مازوت منحصر نکنیم، تصریح کرد:سوخت پرگوگرد اصطلاح مناسب‌تری است، چون ممکن است در خیلی محل‌های اطراف تهران مازوت مصرف نکنند و گازوئیل بسوزانند، ولی این گازوئیل از نظر آلایندگی کمتر از مازوت نباشد.

وی اضافه کرد: نیروگاه‌ها در حالت عادی گاز طبیعی مصرف می‌کنند، اما در فصل زمستان که مصرف گاز خانگی افزایش می‌یابد، ناگزیر به نیروگاه‌ها گازوئیل داده می‌شود البته گازوئیل تخصیص یافته به صنایع با گازوئیل اختصاص پیدا کرده به خودرو‌های گازوئیل‌سوز کلانشهر‌ها از نظر کیفیت متفاوت است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه گفت: محتوای گوگرد گازوئیل‌های توزیع شده در شهر تهران و سایر کلانشهر‌ها در حد استاندارد یعنی۵۰ قسمت در میلیون یا ۵۰ ppm است، اما گازوئیل نیروگاه‌ها دارای حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ ppm سولفور است و هنگام سوزاندن شدن ذرات معلق زیادی را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های کاهش مصرف سوخت پرگوگرد، کاهش مصرف گاز خانگی است، اظهارکرد: وقتی از گاز کمتری استفاده کنیم، می‌توان گاز بیشتری را در اختیار نیروگاه‌ها قرار داد علاوه بر آن بهتر است از برق کمتری استفاده بکنیم، چون با انجام این کار نیروگاه‌ها مجبور به مصرف سوخت زیاد برای تولید برق نیستتند همچنین تردد کمتری با خودروی شخصی و موتورسیکلت داشته باشیم، چون افزایش تردد موجب بالا رفتن غلظت آلاینده‌ها در شهر می‌شود.

شهیدزاده با بیان اینکه علاوه بر مردم، دولت و سایر متولیان قانون هوای پاک اقدامات مهمی را می‌توانند برای کاهش آلودگی هوای پایتخت انجام دهند، تاکید کرد: لازم است تا حد امکان کیفیت سوخت نیروگاه‌ها را افزایش دهند چراکه کیفیت سوخت حوزه حمل و نقل نسبت به پنج سال پیش بسیار بهتر شده و درحد استاندارد است. علاوه بر آن زیرساخت‌های لازم برای حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند تا مردم نیاز به استفاده از خودروی شخصی را حس نکنند و با خیال راحت و فاصله‌گذاری اجتماعی از این وسایل استفاده کنند.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های ارتباطات الکترونیک گفت: با تحقق این امر فرآیند‌های اداری را می‌توان به فضای مجازی منتقل کرد تا بسیاری از امور بدون مراجعه به ادارات و بانک‌ها انجام شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بر لزوم برنامه‌ریزی مستمر در طول سال برای کاهش آلودگی هوا تاکید و اظهارکرد: کار کارشناسی برای کاهش آلودگی هوا باید در طول سال انجام، راهکار‌ها بیان و پیگیری شود تا به نتیجه برسد. نباید صبر کنیم تا هوا آلوده شود و پس از آن با حضور دستگاه‌های مختلف جلساتی را برگزار و چاره‌جویی کنیم. این کار سال‌ها انجام شده، ولی نتیجه پایداری نداشته است و تنها تصمیم‌های مقطعی گرفته شده است.

وی در پایان با اشاره به تاثیر وضعیت اقتصادی بر توجه مردم به آلودگی هوا گفت: وقتی که مردم درگیر تامین نیاز‌های ابتدایی خود باشند، به کاهش آلودگی هوا فکر نمی‌کنند. در واقع اقتصاد بسیار بر آلودگی هوا تاثیرگذار است پس یکی از راهکار‌های موثر بر کاهش آلودگی خودرو‌ها وموتورسیکلت‌ها توجه به وضع معیشتی مردم است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار