کد خبر: 1062479
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
یک دیپلمات ارشد روسیه‌ای بامداد شنبه ضمن استقبال از عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای تصریح کرد ایران نقش عمده‌ای در عادی‌سازی اوضاع منطقه به عهده دارد.

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد شنبه از عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای استقبال کرد.

اولیانوف در واکنش به خبر عضویت ایران در این سازمان نوشته است: «خبری خوب که جزو مبارک‌ترین‌ها است. در روابط بین‌الملل حقوق و فرصت‌های جدید، با مسئولیت‌های معینی همراه می‌شوند. در شرایط فعلی، ایران نقش عمده‌ای برای عادی‌سازی اوضاع در منطقه، از جمله از طریق احیای کامل برجام به عهده دارد.»

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۲۶ شهریور ماه اعلام کرد که سند عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای به تایید سران رسید.

امیرعبداللهیان در صفحه توئیتر خود نوشت: «با کمال خرسندی اکنون سند عضویت دائم ج. ا. ایران در سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه با حضور رییس جمهور محترم کشورمان به تایید سران رسید».

وی همچنین افزود:‌ «این عضویت راهبردی تاثیر مهمی بر روند همکاری های همه جانبه ایران در راستای سیاست همسایگی و آسیا محور دارد».

بیست و یکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، امروز جمعه (۲۶ شهریور) با حضور سران ۱۲ کشور عضو و ناظر از جمله آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان آغاز شد.

در این اجلاس منطقه‌ای، علاوه بر رئیس جمهوری تاجیکستان به عنوان کشور میزبان، سران قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس، پاکستان، ترکمنستان و ازبکستان نیز حضور دارند و روسای جمهوری روسیه، چین، هند و مغولستان نیز به صورت مجازی در این نشست شرکت کرده اند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار