کد خبر: 1062475
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
رئیس جمهور تاجیکستان از اینکه اولین سفر خارجی رئیس جمهور اسلامی ایران به این کشور صورت گرفته است، اظهار سپاس و قدردانی کرد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان از اینکه آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران دعوت وی برای انجام اولین سفر رسمی و حضور در اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای را پذیرفت، اظهار سپاس و قدردانی کرد.

رحمان در آغاز دیدار خصوصی خود با رئیسی اظهار داشت: من از شرکت فعال جناب عالی در اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای و نشست مشترک این سازمان با پیمان امنیت جمعی تشکر می‌کنم. امیدوارم این سفر موجب ایجاد فصل جدیدی در روابط دو کشور شود.
رئیسی نیز از آنکه نخستین سفر رسمی خارجی خود را به کشور هم دین، هم فرهنگ و هم زبان انجام می‌دهد، ابراز خوشحالی کرد.

وی اظهار اطمینان کرد که با انجام این سفر و مذاکرات هیئت های عالی رتبه ایران و تاجیکستان روابط میان دو کشور پایدارتر خواهد شد.

پس از انجام دیدار خصوصی، مذاکرات هیئت‌های رسمی دو کشور برگزار و در پایان آن مراسم امضای اسناد همکاری برگزار خواهد شد.

سپس رئیس جمهور ایران عازم شهر «کولاب» در 200 کیلومتری پایتخت تاجیکستان خواهد شد و از آرامگاه «میر سید علی همدانی» شاعر و عارف مشهور ایرانی بازدید خواهد کرد و پس از آن تاجیکستان را به مقصد ایران ترک خواهد گفت.

قابل ذکر است که رئیس جمهور ایران علاوه بر شرکت و سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای و همچنین نشست مشترک این سازمان با پیمان امنیت جمعی، بعد از ظهر دیروز با حضور در دانشگاه ملی تاجیکستان از نمایشگاه دستاوردهای علمی این دانشگاه بازدید و در جمع استادان و دانشجویان تاجیک سخنرانی کرد.

در این مراسم در میان تشویق های ویژه حضار، عنوان دکترای افتخاری دانشگاه ملی تاجیکستان به رئیس جمهور ایران اهدا و وی عضو افتخاری هیئت علمی این دانشگاه انتخاب شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار