کد خبر: 1062472
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به هک شدن و دسترسی غیرمجاز به تصاویر دوربین‌های مداربسته هشدار داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ علی‌محمد رجبی درباره هک شدن و دسترسی غیرمجاز به تصاویر دوربین‌های مداربسته اظهارکرد: به طورکلی چهار روش عمده برای دسترسی غیر مجاز به دوربین‌های مداربسته وجود دارد که روش‌های موسوم به اسکن پورت، استفاده از ابراز‌های EXPLOIT و دسترسی از طریق برخی وبسایت‌ها و سرور‌های شرکت سرویس دهنده از جمله آنهاست.

وی درباره راهکار‌های مقابله برای جلوگیری از نفوذ و احتمال سوءاستفاده از تصاویر این دوربین‌ها نیز گفت: رعایت الزامات ایمنی و امنیتی در نصب دوربین‌های مداربسته توسط اصناف، سازمان‌ها و ارگان‌ها امری ضروری و لازم است که آن‌ها در صورت نیاز از کارشناشان و متخصصین اتحادیه الکترونیک و حفاظتی کمک بگیرند.

رجبی با بیان اینکه لازم است نسبت به آسیب‌پذیری‌ها و مخاطرات احتمالی دوربین‌های مداربسته آموزش‌های لازم به استفاده کنندگان داده شود، گفت: به‌روزرسانی نرم‌افزار این دوربین‌ها به آخرین نسخه، استفاده از تجهیزات برند‌های معتبر و شناخته شده، استفاده از نام کاربری و رمز عبور پیچیده و تغییر نام کاربری و رمز عبور پیش فرض از دیگر مواردی است که دسترسی غیرمجاز به این دوربین‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا همچنین از شهروندان خواست که برای نصب دوربین‌های مداربسته، از شرکت‌های خدمات دهنده معتبر و شناخته شده استفاده کرده و دسترسی دوربین‌ها را به افراد ناشناس یا افرادی که شناختی از آن‌ها ندارند، نسپارند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار