کد خبر: 1062426
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران از عدم تحویل سبوس با قیمت تعیین شده در سامانه سبوس یعنی هزار و ۴۰۰ تومان، از انباشت سبوس‌ها و کپک زدن آن‌ها در انبار‌ها خبر داد.
مجتبی عالی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در مردادماه دامداران و شرکت‌ها در سامانه سبوس، سبوس مورد نیاز خود را با قیمت هزار و ۴۰۰ تومان خریداری کردند، ولی این اقلام به آن‌ها تحویل داده نشد. به عبارت دیگر کارخانه‌داران نه تنها این قیمت تعیین شده در سامانه را رعایت نکردند، حتی اعلام کردند براساس نامه‌های وزارت صمت دامداران باید سبوس را با قیمت ۴ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کنند.
وی ادامه داد: دامداران نیز تمایل به خرید سبوس با قیمت‌های بالا نداشتند و این سبوس‌ها روی هم انباشته شد. در نهایت به دلیل این انباشت و رطوبت بالا تمام این سبوس‌ها کپک زد. البته برخی از کارخانه‌داران توانستند با نرخ آزاد بخشی از سبوس‌هایشان را بفروشند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران اضافه کرد: نامه‌نگاری‌های بسیاری در این زمینه شد. در نهایت ۸۰درصد این سبوس‌ها را وقتی تحویل دادند که همه آن‌ها کپک زده بود و باید معدوم می‌شدند.
وی تصریح کرد: وقتی قیمت سبوس در سامانه هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده فروش آن بیش از این قیمت معنی ندارد. متأسفانه این ماه هم سبوس با قیمت هزار و ۴۰۰ تومان در سامانه قرار گرفته، ولی هنوز به دامداران تحویل داده نشده است.
عالی با بیان اینکه ۲۸درصد غذای دام سبوس است و از مردادماه تاکنون ۳۰درصد از آن تأمین شده است، گفت: اگر قرار بر این باشد که قیمت سبوس بالا برود طبیعتاً قیمت شیر و گوشت هم افزایش خواهد داشت، زیرا شیرخام براساس سبوس هزار و ۴۰۰ تومانی قیمت‌گذاری شده است. مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران در پایان افزود: همچنان در حال نامه‌نگاری هستیم تا این مشکل برطرف شود؛ یعنی به جای اینکه به فکر تولید باشیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم درگیر کار‌های بیهوده هستیم. متأسفانه در نامه‌های ستاد تنظیم بازار شیطنت‌های خاصی وجود دارد و موارد دوپهلو ذکر می‌شود. به بیان دیگر مستقیم گفته نمی‌شود وقتی در سامانه قیمت مشخصی وجود دارد، فروش بیش از آن قیمت نباید اتفاق بیفتد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار