کد خبر: 1062418
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
تلاش افزایش پوشش واکسیناسیون و رکوردزنی و رتبه آوردن در جهان ستودنی است، اما سرمست از این اعداد و دچار غفلت از کار‌هایی که باید در زمان و مکان مناسب انجام شوند، نشویم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حمید سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا در یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری گذاشته، نوشته است: تلاش افزایش پوشش واکسیناسیون و رکوردزنی و رتبه آوردن در جهان ستودنی است، ولی سرمست از این اعداد و دچار غفلت از کار‌هایی که باید در زمان و مکان مناسب انجام شوند، نشویم.

اخیرا در آمریکا علیرغم درصد واکسیناسیون کامل یا دو دُز حدود ۵۵ درصدی (این اندازه امروز در ایران ۱۴ درصد است) طی دو هفته اخیر تعداد مرگ‌های کرونا روزانه به حدود ۲۳۰۰ (در ایران روزانه حدود ۴۵۰ مورد در روز) و در برخی ایالات آمریکا همچون کنتاکی، آلاباما و آریزونا وضعیت روبه وخامت است.

برای مثل آریزونا با روزی حدود ۱۲۰ مورد مرگ کرونا افزایش قابل توجهی داشته است.

دلایل این امر یکی کم توجهی در امر واکسیناسیون حداکثری کرونا در افراد پرخطر، مقاومت برخی آمریکایی‌ها برای واکسیناسیون، شیوع واریانت‌های ادغام یافته و جدید، بازگشت کودکان به مدرسه، کم شدن فشار ایالت‌ها برای رعایت پروتکل‌ها، افزایش میزان مرگ کرونا در جوان‌تر‌ها و زیر ۱۸ ساله‌ها بوده است.

آیا ما حواسمان به مرزها، ترددها، پایین آمدن میزان رعایت پروتکلها، اصلاح مدیریت واکسیناسیون، عوارض احتمالی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و جوانان، نوجوانان و کودکان هست.

یادمان باشد طبق یک پیش بینی این پاندمی کووید ممکن است همچون سرخک به یک بیماری دوران کودکی تبدیل شود و آمادگی برای این پدیده در مدیریت سلامت کشور بسیار حیاتی است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار