کد خبر: 1062276
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
مرد شیاد که به بهانه برنده شدن در مسابقه رادیویی، از ۱۷۰ نفر کلاهبرداری ۱۰ میلیارد تومانی کرده بود، هنگام فرار از کشور دستگیر شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ "داود معظمی گودرزی"، رئیس پلیس فتای تهران در تشریح این پرونده گفت: در روز‌های اخیر شکایت‌های مشابهی درباره کلاهبرداری از سوی چند شهروند تهرانی به پلیس فتا ارجاع شد و تیمی از کارشناسان این پلیس، بررسی تخصصی این پرونده‌ها را آغاز کردند. با تحقیق از مال باختگان مشخص شد که فردی تحت عنوان مجری برنامه رادیویی با آن‌ها تماس گرفته و اعلام کرده که در یک مسابقه رادیویی برنده جایزه شده اند.

رئیس فتا تهران ادامه داد: در یک سناریوی تکراری فرد تماس گیرنده با به کارگیری شیوه‌های متقلبانه، مخاطب خود را برای دریافت مبلغ جایزه به مقابل دستگاه‌های خودپرداز کشانده و باترفندی خاص و ثبت کد‌های اعلامی توسط مالباخته، موجودی حساب مخاطب را به حساب‌های مورد نظر خود انتقال داده بود. با آغاز تحقیقات تخصصی ماموران پلیس فتا، سرانجام سرنخ‌هایی از هویت واقعی متهم به دست آمد که قصد خروج از کشور را داشت. پس از هماهنگی‌های قضائی، متهم در حال خروج از کشور دستگیر شدو پس از انتقال به پلیس فتا به ۱۷۰ فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کرد.

کارشناسان ارزش ریالی این کلاهبرداری‌ها را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند و متهم پس از تحقیقات تکمیلی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

منبع: جام جم آنلاین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار