کد خبر: 1062180
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

ساخت سالانه یک میلیون مسکن که از وعده‌های انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی بود، با انتقاد و استهزای اصلاح‌طلبان و برخی افراد دیگر روبه‌رو شد. آن‌ها این وعده را ناشدنی دانسته و بعضاً با آن طنز ساختند. حالا یک روزنامه اقتصادی وابسته به جریان سیاسی اصلاح‌طلبان اذعان کرده: «ساخت سالانه یک میلیون مسکن، قابلیت اجرایی دارد».
روزنامه «دنیای اقتصاد» در گزارشی نوشته: «بررسی نهاده‌های تولید مسکن از جمله زمین، مصالح ساختمانی و نیروی کار بیانگر آن است که ساخت یک میلیون مسکن در سال هدفی قابل دسترس است. کارشناسان به عقب‌ماندگی سالانه ساخت ۷۰۰هزار واحد مسکونی در کشور اشاره می‌کنند و معتقدند: ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، در صورت تأمین زمین و منابع مالی، قابل اجراست. در حقیقت اگر سری به بنگاه‌های اقتصادی تأمین‌کننده نهاده‌های ساخت مسکن بزنیم متوجه می‌شویم، پتانسیل کافی برای ساخت این تعداد واحد مسکونی مهیا شده است.»
در ادامه گزارش این روزنامه به سخنان یکی از اعضای مجمع تولیدکنندگان شن، ماسه و مصالح ساختمانی ایران در مورد پتانسیل این حوزه برای ساخت یک میلیون مسکن در سال اشاره شده یا اینکه اتحادیه صنف فروشندگان آهن، فولاد و فلزات استان تهران نیز اعلام کرده که پتانسیل تولید آهن‌آلات ۶۰ درصد بیشتر از نیاز مصرف کشور است و... در این گزارش همچنین به پتانسیل اشتغال‌سازی قابل توجه در صورت ساخت یک میلیون مسکن در سال اشاره شده است.
بحث کارشناسی پیرامون امکان تحقق ساخت یک میلیون مسکن، نه تنها ایرادی ندارد، بلکه مورد استقبال است. اما مشکل آنجاست که با یک موضوع تخصصی صرفاً سیاسی برخورد می‌شود. ساخت مسکن را به تمسخر بگیریم، چون کسی که چنین شعاری داده، در جبهه سیاسی ما نیست!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
1
به یاری خداوند تبارک وتعالی،،، وبه کوری چشم مفسدین اصلاح طلب ،انشاالله همه وعده های دولت انقلابی محقق خواهد شد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار