کد خبر: 1061919
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل:
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل طی فراخوانی رسمی از همه اهالی بالای ۱۸ سال استان اردبیل خواست تا برای دریافت واکسن کرونا، به مراکز بهداشتی و تجمیعی واکسیناسیون در مناطق شهری و روستایی مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اردبیل، دکتر شهرام حبیب‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به تامین واکسن کرونا به تعداد زیاد اظهار کرد: در اجرای طرح واکسیناسیون، همه افراد متولد سال ۱۳۸۲ و قبل مشمول دریافت واکسن هستند و باید برای جلوگیری از ابتلا و کاهش آمار بستری و فوتی مبتلایان کرونا واکسینه شوند.

وی گفت: از شهروندان تقاضا داریم با مراجعه به مراکز بهداشتی و تجمیعی واکسیناسیون در مناطق شهری، نسبت به دریافت واکسن اقدام کرده و هنگام مراجعه به این مراکز پروتکل‌های بهداشتی نظیر زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

حبیب‌زاده افزود: انجام واکسیناسیون با سرعت بیشتر و پوشش همه افراد جامعه، گامی موثر در کاهش شیوع و افزایش پوشش ایمن‌سازی جمعیت محسوب می‌شود و این هدف مهم با همکاری شهروندان تحقق می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: طرح واکسیناسیون در این استان از ۲۲ بهمن سال گذشته آغاز شده و تاکنون ۵۲۸ هزار و ۱۶۴ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در این استان تزریق شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۳۵۳ هزار و ۷۲۶ دُز واکسن نوبت اول و ۱۷۴ هزار و ۴۳۸ دُز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

دکتر حبیب‌زاده با اشاره به تداوم فرایند واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل و افزایش سرعت واکسیناسیون در این استان افزود: امیدواریم با ادامه همین روند، تا یک ماه آینده، تمام گروه‌های سنی و شغلی واکسینه شوند.

وی با بیان این که دریافت واکسن را به معنای مصونیت کامل در برابر کرونا نیست، تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر