کد خبر: 1061320
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
تیم ملی ایران برابر تیمی به پیروزی پرگل رسید که یکی از ضعیف‌ترین نمایش سال‌های اخیر خود را در زمین داشت و نتوانست «عراق» همیشگی باشد.
رسیدند به گل زود هنگام در فوتبال می‌تواند به معنای مدیریت مسابقه در زمان‌های باقی مانده باشد. البته اگر تیم صاحب گل، تیمی باشد با تفکرات حرفه‌ای!

تیم ملی فوتبال ایران از این حیث با دراگان اسکوچیچ معنای واقعی حرفه‌ای بودند را به رخ رقیبان کشید. مسابقه ایران در مقابل عراق در ظاهر و با توجه به سبقه خود، یک بازی مشکل بود که در عمل آسان پیش رفت!

پس از ثبت گل ایران در دقایق اولیه، برخلاف انتظاری که از ادووکات مربی حرفه‌ای و هلندی تیم عراق داشتیم آن‌ها با همان استراتژی اولیه تا پایان نیمه اول به بازی خود ادامه دادند. سپردن توپ و میدان به ایران و بستن فضا برای نخوردن گل در وهله اول درست بمانند بازی با کره جنوبی.

و، اما نیمه دوم بابد که استراتژی هر دو تیم مخصوصا عراق تغییر می‌کرد. با شروع این نیمه عراقی‌ها شکل حمله بخود گرفتند و ما با احتیاط بیشتر و استقرار در زمین خودی، چشم به ضد حملات داشتیم.

این شکل از بازی راه رفتند روی لبه تیغ بود، یا ما گل می‌خوردیم و اندوخته ارزشمند خود را از دست می‌دادیم و یا اگر هوشیار بودیم که بودیم در ضد حملات کار را تمام می‌کردیم. اتفاق خوشایندی که رقم خورد تا حالا ما با شش امتیاز صدرنشین گروه A باشیم.

قبل از آن وقتی ترکیب تیم ملی را دیدیم بار دیگر به درایت و آگاهی کادر فنی بیشتر واقف شدیم. حضور نورافکن و محرمی کاملا تیم ما را در جناحین خط طولی صاحب قدرت و برتری کرد و اضافه شدند امیری به خط حمله و اینبار در سورپرایزی جدید بعنوان مهاجم کاذب پشت سردار آزمون و رفتند طارمی به جناح چپ، تمام معادلات را بهم ریخت و از جمله اردوی عراق را دچار سردرگمی نمود.

در این بین یک اتفاق فنی دیگر رخ داد. گل‌های جهانبخش حاصل از پاس‌های طارمی طی دو بازی اخیر و اضافه شدند سردار آزمون حالا ما را از داشتند یک زوج آتشین به سمت یک مثلث کوبنده پیش برده بود.

در مقابل تیم عراق طی مسابقه با ایران یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های سال‌های اخیر خود را اجرا کرد. بنظر می‌رسید عراق مبتنی به بازیکنان بومی و متعصب همیشگی می‌توانست عملکرد بهتری از عراق حرفه‌ای که با تفکرات ادووکات تن به استفاده از بازیکنان دورگه داده بود، داشته باشد. اتفاقی که در عمل بازیکنان قدیمی‌تر این تیم با آن کنار نیامدند تا آن‌ها از هم بپاشند.

با این پیروزی تیم ملی ایران حالا با برتری امتیازی و روحی و روانی در جدول مسابقات نسبت به رقیبان اصلی، ابتکار عمل را در دست دارد و تقریبا مسیر صعود به جام جهانی برای شاگردان حرفه ای‌تر اسکوچیچ راحت‌تر شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار