کد خبر: 1061141
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
دریادار ایرانی:
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تاریخی‌ترین رویداد نظامی در حوزه دریا با اعزام ناوگروه رزمی متشکل از ناوشکن تمام ایرانی سهند و ناوبندر مکران با اقتدار و موفقیت به اتمام رسیده و توانست ماموریتش را به اتمام برساند و به میهن مراجعت کند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری تشریح ماموریت هفتادوپنجمین ناوگروه نداجا اعزامی به شمال اقیانوس هند و بندر سن‌پترزبورگ روسیه، اظهار داشت: بزرگ‌ترین و تاریخی‌ترین رویداد نظامی در حوزه دریا توسط نیروی دریایی با اعزام ناوگروه رزمی متشکل از ناوشکن تمام ایرانی سهند و ناوشکن و بندر مکران با اقتدار و موفقیت به اتمام رسیده و توانست ماموریتش را با پیمودن حدود ۴۵ هزار کیلومتر در اقیانوس ها و در مقابله با طبیعت خشن اقیانوس ها به اتمام برساند و به میهن مراجعت کند.

وی با بیان اینکه نشان دادن خودباوری و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی آن چیزی است که در این ماموریت اهمیت دارد، افزود: این ناوگروه برای کسانی که توانمندی فرزندان ایران زمین را هیچگاه باور نداشتند، این نتیجه را داشت که امروز این توانمندی را باور دارند؛ از سوی دیگر این ماموریت برای دوستانمان نیز امیدآفرین بود و از این ظرفیت می‌توانند به نحو مطلوب استفاده کنند.

امیر ایرانی گفت: عبور از کنار ۵۵ کشور در سه قاره جهان، ارسال پیام صلح و دوستی به جهان بود؛ ایرانیان همیشه منادی صلح و دوستی بودند و به هیچ کشور و قومی تعدی نداشتند و امروز افتخار می‌کنیم که توانستیم با شرایطی که به ما تحمیل شد، نشان داد که تحریم و تهدید هیچگاه در برابر ایرانی‌ها کارساز نیست و می‌توانیم با اتکا به توان خودمان سدهای بزرگ را پشت سر بگذاریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه ناوگروه هفتادوپنج حاصل تجربیاتی است که از سال ۸۸ کسب کرده‌ایم، عنوان کرد: ما بجز اقیانوس هند، از سمت شرق به سمت دریای چین با ناوشکن سبلان رفتیم؛ در ادامه در دریای مدیترانه حضور پیدا کردیم و تا جبل الطازق رفتیم و بعد از آن به دماغه امید نیک رفتیم و در سال ۱۴۰۰ دماغه امید نیک را دور زدیم و بعد از عبور از اقیانوس اطلس شمالی به سمت سن‌پترزبورگ رفتیم و در رژه سالروز نیروی دریایی روسیه شرکت کردیم.

وی تاکید کرد: ما امنیت را فقط برای شاهرگ اقتصادی خودمان برقرار نکردیم، دیگران هم از این مزیت استفاده کردند و می‌توانیم بگوییم که ما امنیت را هم به دیگران هدیه کردیم.

امیر ایرانی گفت: امروز دیگر در همه پهنه‌های آبی جهان هروقت که فرمانش صادر بشود با اقتدار می‌توانیم حضور پیدا کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوالی در حوزه تقویت پیشران‌های دریایی، گفت: در حوزه پیشرانهای دریایی باید گفت که بومی سازی این پیشران ها برای ما مهم است و به زودی شاهد ساخت اولین پیشران تمام ایرانی خواهیم بود که در عرصه دریا به همه ارگان‌ها کمک می کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس مبنی بر چالش‌هایی که در مسیر ناوگروه ۷۵ وجود داشت با بیان اینکه بزرگترین چالشی که برای ناوگروه هفتاد و پنج ارائه شد این بود که موجب شد ما خودباوری خودمان را اثبات کردیم، عنوان کرد: ما تنها کشوری هستیم که امنیت دریایی خودمان را به تنهایی تامین می کنیم و این ناو گروه نیز بدون تامین نیازمندی از هیچ کشوری به مسیر خود ادامه داد.

دریادار ایرانی اظهار داشت: در طول مسیر حتی برای رفع نیازهای فنی هم به هیچ بندری نیاز پیدا نکردیم. دقت نظر دشمن روی ناوگروه ما بیشتر به این خاطر بود که ببینید ما قوانین را نقض می کنیم یا نه که خدا را شکر ما هیچ قانونی را نقض نکردیم و توانستیم از سه کانال مهم و هشت تنگه دریایی با سلامت عبور کنیم.

وی درباره برگزاری رزمایش های مشترک گفت: یکی از برنامه های ما برگزاری رزمایش های مرکب با سایر کشورها است. ما هر دوسال یکبار با کشور عمان رزمایش امداد و نجات انجام می دهیم و دنبال این هستیم که با دعوت از کشورهای بیشتر رزمایش های بهتری برگزار کنیم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار