کد خبر: 1061124
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

رئیس مجلس ضمن تأکید بر اصلاح روند قانونگذاری در کشور و بیان اینکه مجلس مسئول مرزبانی و دفاع از مرز‌های قانون در کشور است گفت: اصلاح فرایند قانونگذاری برای کنترل ورودی‌ها و مصوبات و نیز حل مشکلات کشور بسیار مؤثر خواهد بود.
به گزارش خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف روز گذشته در جلسه شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور رؤسای کمیسیون‌های مختلف و موضوع بررسی ایراد‌های شایع شورای نگهبان نسبت به طرح‌ها و لوایح مصوب مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دو وظیفه جدی و اساسی در حوزه‌های قانونگذاری و نظارت را برعهده دارد و در این راستا از دو سازمان مهم مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات کل کشور استفاده می‌کند.
وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات کشور باید تلاش کنند تا بهترین خدمات و کمک را از نظر مشورتی و پژوهشی به نمایندگان در صحن و کمیسیون‌های مجلس ارائه کنند. رئیس قوه مقننه ضمن اشاره به اینکه در خصوص این موضوع در نشست هیئت رئیسه مجلس مباحث جدی مطرح شد، اظهار کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات گزارشی در مورد چگونگی استفاده هر چه بهتر از ظرفیت‌های این دو سازمان را در جلسه شورای هماهنگی و صحن علنی مجلس ارائه دهند تا نمایندگان بتوانند، این موارد را به عنوان مطالبه از این دو سازمان پیگیری کنند. قالیباف تأکید کرد: افرادی که از حوزه نظارت و قوانین در مجلس حضور دارند نیز باید کارشناسانی را در این دو سازمان داشته باشند تا بتوانند به رؤسای کمیسیون‌ها در خصوص تنظیم مطالب، انجام اصلاحات شکلی و محتوایی طرح‌ها و لوایح و مصوبات کمک کنند و به این شکل اقدامات با دقت لازم انجام شود. وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به تغییر دولت و ظرفیت اجرایی جدید کشور، بازنگری در برخی لوایح و اصلاح آن باید مدنظر قرار گیرد، گفت: براساس دستور مقام معظم رهبری اولویت با ارائه لایحه است و ما باید این موضوع را به صورت جدی در مجلس پیگیری کنیم.
رئیس قوه مقننه ضمن تأکید بر اصلاح فرایند قانونگذاری در کشور بیان کرد: اصلاح فرایند قانونگذاری برای کنترل ورودی‌ها و مصوبات و به خصوص حل مشکلات کشور بسیار مؤثر خواهد بود تا ایرادات آیین‌نامه‌ای و قانونی طرح‌ها و لوایح قبل از ارائه به صحن رفع شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار