کد خبر: 1061052
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۴۶ میلیون کتاب در ۹۹۴ عنوان درسی برای ۱۵ میلیون دانش‌آموز در سطح کشور به چاپ رسیده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۴۶ میلیون کتاب در ۹۹۴ عنوان درسی برای ۱۵ میلیون دانش‌آموز در سطح کشور به چاپ رسیده است.

وی افزود: فرایند آماده‌سازی هنری، چاپ و صحافی کتاب‌های درسی از شهریورماه سال گذشته آغاز شده است و توزیع کتاب‌های درسی از چاپخانه به استان‌ها از اواسط آذر ماه سال گذشته شروع و تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت.

ملکی اضافه کرد: این فرایند شامل بازبینی محتوای کتاب‌های درسی، اعمال تغییرات ضروری و مورد نیاز، آماده‌سازی هنری، چاپ و صحافی و توزیع کتب درسی بوده که با همت شبانه‌روزی مدیران، چاپخانه‌ها و همکاران استان‌ها تاکنون انجام شده است البته تمام تلاش ما این بوده که توزیع کتاب درسی بین دانش‌آموزان در همه نقاط کشور با کمترین قیمت و قبل از شروع سال تحصیلی انجام شود؛ لذا اقدامات متعددی از تأمین ارز دولتی گرفته تا خرید کاغذ و تامین مواد اولیه در شرایط تحریم‌های ظالمانه صورت گرفته و اگراین تمهیدات و تدابیر اندیشیده نمی‌شد، قیمت‌کتاب‌ها چند برابر می‌شد به همین دلیل تلاش مجموعه همکاران در این مورد قابل تحسین است.

وی تصریح کرد: به خاطر شرایط شیوع ویروس کرونا ایجاد و قطعی‌های مکرر برق، مشکلات و اختلالاتی در چاپ و صحافی کتاب بوجود آمد که خوشبختانه با برنامه‌ریزی دقیق همکاران و تلاش در سه شیفت کاری و حتی روز‌های تعطیل، کار‌ها به نحو مطلوبی انجام شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خاطر نشان کرد: بدیهی است که اصلاح کتاب‌ها در صورت تغییر پایه و رشته تحصیلی پس از ثبت‌نام قطعی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جاری، نیاز به اصلاح سفارش دانش‌آموز برای دریافت کتاب درسی دارد، ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان پایه‌های ورودی و اصلاح سفارش کتاب‌های درسی میان پایه نیز مستلزم ثبت‌نام قطعی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جاری است، تاکنون بیش از ۹۵ درصد کتاب‌های درسی در سطح استان و مناطق تابعه ارسال شده است.

وی افزود: توزیع کتاب از منطقه به مدرسه منوط به ثبت نام قطعی دانش‌آموزان در مدرسه و ثبت در سامانه سیدا است تا پس از آن مناطق بتوانند کتاب‌های درسی را به مدارس تحویل دهند.

ملکی گفت: طبق برنامه درسی مقرر بود که از ابتدای شهریور این کار انجام شود، اما به دلیل عدم ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدرسه و همچنین عدم ثبت اطلاعات در سامانه سیدا و عدم ثبت سفارش کتاب‌های درسی، این کار دچار تعلل شده است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار