کد خبر: 1060892
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خوی:
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خوی از مطالعات و مکان یابی جهت حفر چاه فلمن برای رفع مشکل تنش آبی شهر خوی در کوتاه مدت خبر داد .

تقی پاشایی اظهار داشت: مطالعه و مکان یابی چاه فلمن در محدوده بستر رودخانه قطور و الند در دست اقدام است و محل شناسایی شده در جاده روستای وار جهت اخذ پروانه چاه پیگیری می شود.

وی به مشکل کمبود آب در شهر خوی اشاره کرد و تصریح کرد : به دلیل نبود سد و تامین آب پایدار در شهر خوی و جلوگیری ازر تنش آب در کوتاه مدت اقدام به حفره و تجهیز چاه فلمن اقدام خواهد شد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خوی خاطرنشان کرد: حفر چاه فلمن مشکل تامین آب شرب شهر خوی را در بلند مدت تامین نخواهد کرد و باید تامین آب از طریق منابع پایدار صورت پذیرد.

وی گفت : اين نوع چاه ها را در مكان هاي كه لايه هاي آبي نزديك به سطح زمين هستند احداث مي كنند و اين چاه ها اين گونه اند كه با قطر هاي زياد و ارتفاع كم  كه بستگي به مقدار استفاده از اين چاه ها دارد احداث مي شود .

پاشایی افزود: يكي از ديواره هاي چاه را كه مخالف جريان آب است با ارتفاع بيشتر مي سازند به اين دليل كه آب داخل چاه انباشته شود در مقابل مسير ورود آب و دور ديواره چاه  فيتيله هايي قرار داده كه آب از آن عبور ميكند و تقريباً مي توان گفت آب تصفيه مي شود واين آب در وسط چاه جمع شده و به وسيله پمپ هايي ، آب به خارج از چاه منتقل مي شود و در مواقعي كه با كمبود آب مواجه مي شويم يا به طور مستقيم از آن استفاده مي كنيم .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر