کد خبر: 1060865
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
مدیر آموزش وپرورش سرخس:
مدیر آموزش‌وپرورش سرخس بابیان اینکه ۲ مدرسه جدید به مدارس سرخس اضافه می‌شود، گفت: ۹۹۱ کلاس و هزار و ۸۰۰ معلم در شهرستان سرخس برای اول مهر و آغاز سال تحصیلی جدید آماده هستند.

عباس دادمحمدی امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش سرخس که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تا پایان شهریورماه ۲ باب مدرسه از ۶ مدرسه‌ای که توسط شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در حال احداث هستند به آموزش‌وپرورش تحویل داده می‌شود.

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس با اشاره به اینکه مدارس ابتدایی پسرانه نفت و متوسطه اول پسرانه نمونه دولتی امسال در مدارس تازه افتتاح شده مستقر می‌شوند، افزود: با استقرار مدارس شبانه‌روزی و نمونه دولتی در این مجتمع آموزشی که به نام شهید سلیمانی مزین شده است شرایط برای مدارس عادی در سطح شهر بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش، گفت: ۱۸۰ نفر از نیروهای سرخس امسال بازنشسته می‌شوند و حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر نیز سال قبل بازنشسته شدند به‌طوری‌که در سال تحصیلی جدید با کمبود حدود ۲۳۰ نفر نیرو مواجه هستیم.

دادمحمدی با بیان اینکه حفظ و نگهداری مدارس بر عهده آموزش‌وپرورش است اما بودجه‌ای در این زمینه توسط وزارتخانه واریز نمی‌شود، یادآور شد: در کنار این نیز بدهی‌های آب، برق و گاز مدارس است که متأسفانه خانواده‌ها  نیز در این زمینه رغبتی برای همکاری ندارند.

وی ادامه داد: همچنین سرقت‌هایی از مدارس انجام شده است که با توجه به اینکه اموال سرقتی دولتی هستند باعث بروز چالش‌هایی برای آموزش‌وپرورش شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید مشکلی وجود ندارد و از این هفته نیز شاهد تزریق دُز دوم واکسن فرهنگیان هستیم، اذعان کرد: ساخت سالن ورزشی روستای قوش خزایی توسط آستان قدس رضوی که از مصوبات سفر تولیت سابق بود به اتمام رسیده و به‌زودی تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

وی در ادامه بابیان اینکه دغدغه اصلی ما در آموزش‌وپرورش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در تعداد ثبت‌نام پایه تحصیلی اول ابتدایی شاهد کاهش ثبت‌نام هستیم که علت اصلی آن نیز مشکلات مالی خانواده‌ها است، بنابر این از خیران و سازمان‌های حمایتی درخواست داریم  در این زمینه همکاری کنند چرا که کاهش ثبت‌نام در مدارس و ترک تحصیل، آینده جامعه را دچار مشکلات مختلفی می‌کند.

دادمحمدی در ادامه به موفقیت‌های دانش‌آموزان سرخسی در مسابقات قرآن، عترت و نماز اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه دانش‌آموزان این شهرستان در این مسابقات موفق به کسب ۸ رتبه کشوری و ۱۰۰ رتبه استانی شدند.

وی با اشاره به اینکه در کنکور سراسری امسال ۲۲ رتبه زیر هزار داشتیم، بیان کرد: یکی از این رتبه‌ها مربوط به دانش‌آموزی در روستای کلاته گلزار است که باوجود مشکلاتی که درزمینهٔ اینترنت داشت، مجبور بود به بلندترین نقطه روستا برود تا بتواند با اتصال به اینترنت بتواند درس بخواند.

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس با بیان اینکه در برخی مناطق روستایی شبکه تلفن همراه و اینرنت بسیار ضعیف است، از رئیس اداره مخابرات سرخس خواست تا با فراهم کردن زیرساخت های لازم، زمینه تقویت شبکه آنتن دهی اینترنت را فراهم کند تا دانش‌آموزان باکیفیت بهتری به شبکه شاد دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به تعداد پایین دانش‌آموز در مدارس دوردست برای تشکیل کلاس از اخذ مجوز برگزاری کلاس در همان روستاها برای تعداد پایین دانش‌آموزان خبر داد و گفت: اگر این مجوز نبود به دلیل اینکه دانش‌آموزان در جابجایی به مشکل می‌خوردند این موضوع منجر به ترک تحصیل آن‌ها می‌شد که با مجوزی که گرفتیم خوشبختانه کلاس‌ها در همان روستاها تشکیل می‌شود‌.

 

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس در پایان گفت: ۹۹۱ کلاس و هزار و ۸۰۰ معلم در شهرستان سرخس برای اول مهر و آغاز سال تحصیلی جدید آماده هستند.

 

امام‌جمعه سرخس نیز در این جلسه گفت: با توجه به شرایط خاصی که در حوزه آموزشی داریم تا بازگشایی مدارس به یک جلسه تخصصی نیاز داریم.

 

حجت‌الاسلام محمد بختیاری بیان کرد: بازسازی اعتماد مردم و بازسازی ساختار فرهنگی کشور در دوره کنونی از مهم‌ترین وظایفی و اقداماتی است که باید انجام شود و در حوزه بازسازی ساختار فرهنگی سهم عمده به آموزش‌وپرورش مربوط می‌شود.

 

وی با اشاره به موضوعات جدیدی که در حوزه استفاده از فضای مجازی به وجود آمده، گفت: با توجه به مسائل فضای مجازی و موضوعات فرهنگی مرتبط با آن باید در این زمینه که با آن مواجه هستیم بیشتر دقت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار