کد خبر: 1060823
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت کامل مطالبات معوق جانبازان مشمول ماده ۳۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران خبر داد.
محمود پاکدل با اشاره به بیانیه مشترک اول بهمن ماه سال ۱۳۹۹ بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: بر اساس توافق صورت گرفته فایل محاسباتی مبالغ متعلقه از سال تصویب قانون یعنی سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۴۰۰ توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح منطبق با قوانین مربوطه تهیه و در موعد مقرر تحویل بنیاد شد.
وی افزود: پس از تهیه فایل محاسباتی، پرداخت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح (ساتا) از تاریخ اجرای حکم حالت اشتغال جانبازان و همچنین مبالغ پرداخت‌های علی‌الحساب در دو مرحله در سال ۱۳۹۹ از مجموع مطالبات کسر و مانده طلب مشمولین تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ محاسبه و تعیین شد.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حسب موافقت رئیس‌جمهوری و همکاری‌های سازمان برنامه و بودجه مبلغ مطالبات ایثارگران تأمین و مبلغ ریالی آن در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته و همه مطالبات پرداخت و تسویه شده‌است.
پاکدل در مورد سؤالات جانبازان و آزادگان در خصوص متفاوت بودن مبالغ پرداختی خاطر نشان کرد: مجموع مطالبات بر اساس احکام محاسبه شده از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ بوده و پرداختی‌ها با رعایت تاریخ از کارافتادگی کلی و اجرای قانون حالت اشتغال بنیاد انجام شده‌است که در این محاسبه دریافتی‌های ایثارگران از بنیاد و ساتا از سال ۱۳۹۱ تاکنون لحاظ شده‌است، بنابراین با توجه به موارد فوق که با لحاظ رتبه، میزان تحصیلات، سال مجروحیت، سرباز یا بسیجی بودن، عائله تحت تکفل و همچنین زمان اجرای ماده ۳۸ قطعاً مانده مطالبات هر فرد با افراد دیگر متفاوت خواهد بود ضمناً مطالبات تعداد محدودی از ایثارگران طی دو مرحله علی‌الحساب پرداختی در سال گذشته تسویه و در مرحله سوم هیچ مطالبه‌ای برای پرداخت نداشته‌اند. وی در پایان تصریح کرد: پس از ثبت پرداخت‌ها فایل محاسباتی، مجموع دریافتی‌ها و پرداختی‌ها و باقیمانده نهایی مطالبات جهت اطلاع و رؤیت ایثارگران مشمول در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها قرار خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار