کد خبر: 1060646
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
مراسم اختتامیه مسابقات انتخابی تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای بزرگسالان کشور در تهران برگزار شد
وحید صابری
به گزارش پایگاه خبری ورز شهای زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، مراسم اختتامیه انتخابی تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای بزرگسالان کشور صبح روز جمعه ۱۲ شهریورماه سالجاری با حضور دکترسیدحمید سجادی (وزیر ورزش و جوانان) و سردار اشتری (فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) در مجموعه فرهنگی ورزشی غدیر (دانشگاه علوم انتظامی امین) برگزار شد.
 
اختتامیه مسابقات انتخابی تیم ملی زورخانه‌ای با حضور وزیر ورزش و فرمانده ناجا
دکترسیدعبدالحمید احمدی (معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان)، دکترمهرعلی باران چشمه (سرپرست فدراسیون)، سیدحسن سبزواری (سرپرست نایب رییس فدراسیون)، مسعود ملکی (سرپرست دبیری فدراسیون)، کاوه احمدی (مدیر کل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان)، نصراله پریچهره (مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران)، عزیزی (رییس فرهنگی و تربیت بدنی سازمان زندانها)، سلطان پور (مسوول تربیت بدنی سازمان زندانها)، مسوولین دانشگاه علوم انتظامی امین، محمد نجاتمهر و نوراله هدایتی (مشاوران عالی فدراسیون)، میرجلیلی (رییس سازمان بسیج ورزشکاران)، جمعی از روسای هیئت‌های استانی، پیشکسوتان، قهرمانان، زورخانه داران، مرشدان، و ... نیز در این مراسم حضور داشتند

این دوره از مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای با حضور ورزشکار ان زورخانه‌ای از ۲۰ استان کشور اعم از آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، قزوین، کرمان، گیلان، لرستان، مازندران، هرمزگان، همدان، مرکزی و یزد به مدت ۲ روز برگزار گردید.
پخش کلیپ اجرای آیین‌های زورخانه‌ای در جبهه‌ها هشت سال دفاع مقدس توسط رزمندگان غیور ایران اسلامی، سخنرانی و خیرمقدم توسط سرپرست فدراسیون، سخنرانی وزیر ورزش و جوانان، اعطای شال مروج فرهنگ پهلوانی به فرمانده نیروی انتظامی، وزیر ورزش و جوانان، اعطای حکم مدیر جدید تیم‌های ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و ... از برنامه‌های مراسم اختتامیه بود.
 

سجادی: فتوت را باید در ورزش زورخانه‌ای و جامعه ترویج کنیم

 

حمید سجادی اهمیت ترویج فتوت در ورزش زورخانه ای و حتی جامعه را مورد توجه قرار داد همچنین نسبت به بازنگری تمرینات ورزش زورخانه ای و حرکت به سمت تمرینات مدرن تاکید و ساماندهی زورخانه های کشور و صدور ورزش زورخانه ای به دنیا را یک تکلیف عنوان کرد.

حمید سجادی در حاشیه برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی زورخانه ای، ساماندهی زورخانه های سراسر کشور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: با مشورت و همفکری همکاران ، مسئولان فدراسیون در راس آن سردار باران چشمه همچنین هیات های استانی، مدیران کل استانی و همه دستگاه ها و نهادهای که در این زمینه فعالیت دارند، با نظارت وزارت ورزش و جوانان، وضعیت زورخانه ها را بررسی و ساماندهی می کنیم.

وزیر ورزش و جوانان فعالیت فدراسیون جهانی این رشته را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: فدراسیون جهانی از دو دهه پیش با دستور و راهنمایی مقام معظم رهبری برای صدور این رشته به جهان شکل گرفته و تکلیفم این است که فدراسیون ملی را آنقدر قوی کنیم تا این دو فدراسیون ممزوج شده و در راستای صدور وررش زورخانه ای به أقصی نقاط جهان با قدرت پیش روند.

حمید سجادی با اشاره به ریاست "مدوید" بر فدراسیون اروپایی ورزش های زورخانه ای که از همدوره ای های جهان پهلوان تختی محسوب می شود، اظهار داشت: برای ترویج و گسترش این رشته افراد شاخصی وجود دارند و می توانیم از بزرگانی نظیر مدود استفاده کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش تربیت مرشد برای توسعه و صدور ورزش زورخانه ای همچنین بازنگری در تمرینات را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اکنون دو سبک تمرینی قدیم و مدرن در ورزش زورخانه ای وجود دارد که شایسته است با حفظ روش سنتی زمینه گسترش تمرینات مدرن را هم فراهم آوریم.

حمید سجادی در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه "فتوت" واژه کلیدی و کاربردی در اداره کشورهای اسلامی است، توضیح داد: ما در کشورمان فتوت را بصورت ریشه ای داریم به طوری که برای نمونه آنچه در دفاع مقدس رخ داد، چیزی جز فتوت نبود و نباید اجازه دهیم گاهی در بیداری دچار غفلت شویم و باید فتوت در ورزش زورخانه ای و همچنین در جامعه ترویج پیدا کند.

وزیر ورزش و جوانان بار دیگر با تاکید بر ترویج و گسترش ورزش زورخانه ای تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد این است که ورزش زورخانه ای را فارغ از این مهم که امکانات داریم یا نداریم باید به هر طریق ممکن در همه جای ایران فعال کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار