کد خبر: 1060552
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
بامداد‌های طلایی با بچه‌های کاروان «سردار دل‌ها»
بد عادتمان کرده‌اند، هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شویم، منتظر کسب مدال آن هم نه نقره و برنز که طلا هستیم، تفاوتی هم نمی‌کند که در چه رشته‌ای باشد؛ یک روز جودو، یک روز دوومیدانی و یک روز تیراندازی، زن و مرد هم ندارد، همه با تمام توان پا به میدان مسابقه می‌گذارند و مدال درو می‌کنند و جالب اینکه باز هم شرمنده مردم هستند.
فریدون حسن

بد عادتمان کرده‌اند، هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شویم، منتظر کسب مدال آن هم نه نقره و برنز که طلا هستیم، تفاوتی هم نمی‌کند که در چه رشته‌ای باشد؛ یک روز جودو، یک روز دوومیدانی و یک روز تیراندازی، زن و مرد هم ندارد، همه با تمام توان پا به میدان مسابقه می‌گذارند و مدال درو می‌کنند و جالب اینکه باز هم شرمنده مردم هستند.
بچه‌های کاروان سردار دل‌ها در توکیو حسابی گل کاشته‌اند، اینقدر که حالا هر صبح منتظر مدال طلا هستیم ولی حقیقت این است که ما باید شرمنده شما باشیم، چرا شما؟ آن‌هایی باید شرمنده باشند که از پارالمپیک ریو تا پارالمپیک توکیو شما را ندیدند؛ ندیدند که با چه مشقتی خود را آماده رویارویی با رقبای پرامکاناتتان کردید. شما چرا شرمنده باشید؟ همان اشک‌هایی که روی سکوی قهرمانی می‌ریزید برای شرمندگی ما و همه آن‌هایی که در حقتان کم‌کاری کردند، بس است. سرتان را بالا بگیرید که ایران با هر موفقیت شما لبخند می‌زند. شما سربلند هستید و یک ایران به احترام تلاش و همتتان می‌ایستد.

در پاریس هم رکورد می‌زنم

دیروز آفتاب وقتی دمید که سعید افروز، مدال طلایش را گرفته بود، سعید در اولین تجربه حضورش در میدان بزرگ پارالمپیک نیزه‌اش را در همان سه پرتاب اول اینقدر بلند انداخت که رکورد جهان و پارالمپیک را شکست و دیگر دو پرتاب آخر را انجام نداد و فقط به انتظار پایان مسابقه نشست تا طلایش را بگیرد. ۴۰ متر و ۵ سانتیمتر اینقدر بود که خیالش راحت باشد. پرتابگر جیرفتی کشورمان می‌گوید می‌دانسته که طلا می‌گیرد و جالب اینکه حتی از قدرت بدنی و هیکل تنومند‌تر رقبایش هم ترسی نداشته است، چون قبلاً همه را به خوبی رصد کرده بوده و خوب می‌دانسته که رکورد هر کدامشان چقدر است: «در پرتاب نیزه باید بلد باشی چطور پرتاب کنی، تکنیک و فن پرتاب مهم است، نه قدرت بدنی و هیکل، تمام حریفان به لحاظ قدرت بدنی از من بالاتر بودند، اما من خوب می‌دانستم که چه کار باید انجام دهم. از روزی که تمریناتم را شروع کردم، نگاهی مثبت داشتم و سخت تمرین می‌کردم. اطمینان داشتم اگر سخت تلاش کنم، خدا هم نظر مثبتی به من خواهد داشت و بهترین نتیجه را خواهم گرفت. من برای رسیدن به مدال تمام تلاشم را گذاشتم. مدالم را با تمام وجود تقدیم می‌کنم به رهبر عزیزم، مردم کشورم که امیدوارم خوشحال شده باشند و البته خانواده‌ام و مربی‌ام.»

وی ادامه داد: «بعد از موفقیت در توکیو خودم را آماده می‌کنم برای درخشش در مسابقات جهانی، بازی‌های پاراآسیایی و بعد از همه این‌ها پارالمپیک پاریس. حتماً در پاریس بهتر از امروز ظاهر خواهم شد و رکورد پارالمپیک را دوباره می‌شکنم. من از توکیو که برگردم دوباره سخت تمرین می‌کنم، چون برای نتیجه بهتر باید بیشتر تمرین کنم.»
فینال زودهنگام والیبال
صبح امروز هم ورزشکاران کشورمان در نهمین روز مسابقات به مصاف حریفانشان می‌روند. شاید زمانی که شما این چند سطر را می‌خوانید زهرا نعمتی بانوی اول تیروکمان کشورمان یک طلای دیگر برایمان به ارمغان آورده باشد، ضمن اینکه حتماً مهدی اولاد و محمد آرخی در پرتاب دیسک و اسلام جاهد و شهلا بهروزی‌راد در قایقرانی هم شانس بالایی برای کسب مدال دارند.
اما بعدازظهر امروز هر چند باید منتظر نتیجه رقابت پرتاب نیزه علی پیروج باشیم ولی اوج حساسیت آنجایی است که تیم ملی والیبال نشسته کشورمان در مرحله نیمه نهایی مسابقات مقابل اصلی‌ترین رقیب خود یعنی بوسنی قرار می‌گیرد. دو تیم از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی مقابل هم قرار می‌گیرند؛ دیداری که بحق باید گفت فینال زودهنگام مسابقات است و برنده آن تقریباً قهرمانی خود را جشن می‌گیرد. بوسنی تنها تیمی است که در تاریخ پارالمپیک موفق به شکست ایران شده و می‌تواند امروز هم سد راه شاگردان رضایی برای رسیدن به فینال باشد، هرچند نباید از قدرت والیبال نشسته کشورمان به سادگی گذشت و به این نکته توجه کرد که قدرت ایران ترس و دلهره را در دل حریفان ایجاد می‌کند، اما از این نکته هم نباید غافل شد که بوسنی را نباید دست‌کم گرفت، این تیم با تمام رقبا متفاوت است و آمده تا طلای پارالمپیک را صید کند، درست مثل ایران که به چیزی جز طلا فکر نمی‌کند، بنابراین نبرد امروز همان فینال است و برنده فاتح پارالمپیک خواهد بود چراکه برای بازنده برنز با چهارمی تفاوتی نخواهد داشت. دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی را برزیل و تیم پناهندگان پارالمپیک برگزار می‌کنند.
بامداد جمعه هم چهار ورزشکار کشورمان با حریفان رقابت می‌کنند. مهدی محمدی در دوچرخه سواری استقامت جاده، حامد امیری در پرتاب نیزه و مهدی پور رهنما و احمد گورابی در تکواندو مسابقه می‌دهند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار