کد خبر: 1060403
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲

معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تست موفق سامانه پدافندی مرصاد۱۶ در کویر مرکزی ایران خبر داد.
به گزارش تسنیم، در آستانه ۱۰ شهریور «روز پدافند هوایی ارتش»، نسل جدید سامانه موشکی تماماً بومی «مرصاد ۱۶» در کویر مرکزی ایران علیه اهداف تعیین‌شده با موفقیت مورد ارزیابی قرار گرفت.
امیر سرتیپ‌دوم «محمد یوسفی‌خوش‌قلب» معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن تبریک هفته پدافند گفت: سامانه موشکی مرصاد ۱۶ کاملاً بومی و از فناوری‌های نوین جهت مقابله با جنگ الکترونیک و درگیری همزمان با چند هدف متخاصم بهره‌مند است. این سامانه برای اولین بار تحت کنترل شبکه یکپارچه پدافندی قرار گرفت و از مرکز فرماندهی و کنترل حضرت ولی‌عصر (عج) نسبت به کشف، شناسایی، درگیری و انهدام اهداف اقدام شد.
خوش‌قلب با بیان اینکه تحرک و چابکی بالا از خصوصیت اصلی و منحصر‌به فرد این سامانه است، اضافه کرد: سامانه مرصاد ۱۶ قادر است با اهداف سرعت بالا در ارتفاع کم مانند انواع کروز مقابله نماید. معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش با تأکید بر اینکه ارتباط با شبکه یکپارچه به‌صورت دیتا و محیط کاملاً امن برقرار می‌گردد، تصریح کرد: سامانه موشکی مرصاد ۱۶ قادر است در لحظه، هدف متخاصم با هر ارتفاع پروازی را شناسایی کند و وارد عمل بشود و در لحظه اهداف را به شبکه می‌دهد و مرکز کنترل فرماندهی می‌تواند مستقیم با سامانه درگیر بشود. خوش‌قلب در ادامه خاطرنشان کرد: به زودی از بهینه‌شده سامانه مرصاد ۱۶ جهت مقابله با اهداف ارتفاع بالا با سرعت بالا رونمایی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار