کد خبر: 1060275
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
حماس و جهاد اسلامی دیدار عباس با گانتس را خنجر از پشت به فلسطین خواندند
پس از سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن و دیدار با جو بایدن، وزیر جنگ این رژیم هم بلافاصله خود را به رام‌الله رساند و با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفتگو کرد؛ دیداری که به گفته بنی گانتس موضوعات اقتصادی و امنیتی محور آن بود. حماس و جهاد اسلامی ضمن محکومیت این دیدار، آن را خنجر از پشت به ملت فلسطین و خیانت به خون کودکان فلسطینی خواندند.

پس از سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن و دیدار با جو بایدن، وزیر جنگ این رژیم هم بلافاصله خود را به رام‌الله رساند و با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفتگو کرد؛ دیداری که به گفته بنی گانتس موضوعات اقتصادی و امنیتی محور آن بود. حماس و جهاد اسلامی ضمن محکومیت این دیدار، آن را خنجر از پشت به ملت فلسطین و خیانت به خون کودکان فلسطینی خواندند.
در شرایطی که با تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی در ماه‌های اخیر، فلسطینی‌ها خواهان مقابله همه‌جانبه با این رژیم هستند، تشکیلات خودگردان همچنان در زمین صهیونیست‌ها بازی می‌کند. طبق اعلام مقامات اسرائیلی و فلسطینی، پس از گذشت یک دهه بدون جلسات حضوری رده بالا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یک شنبه شب در رام‌الله ملاقات کردند. به گزارش روزنامه‌تایمز اسرائیل، بنی گانتس در این دیدار گفت: «اسرائیل آماده تقویت اقتصاد بیمار تشکیلات خودگردان است.» حسین الشیخ، از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان و از معتمدان نزدیک محمود عباس که رابط اصلی رام‌الله با اسرائیل است، یک شنبه شب در توئیتی نوشت: «امشب پرزیدنت محمود عباس با بنی گانتس در رام الله ملاقات کرد و در خصوص تمامی جنبه‌های روابط فلسطینیان و اسرائیل به مذاکره پرداخت». بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، طرفین تفاهم کرده‌اند که تصویری از این دیدار که دو ساعت و نیم طول کشیده، منتشر نشود. در بیانیه‌ای که دفتر گانتس صادر کرد، آمده است که این دو در گفت‌وگویی شامل طیف وسیعی از موضوعات در خصوص امنیت، دیپلماسی، اقتصاد و امور مدنی مذاکره کردند.» به گزارش فلسطین‌الیوم، بر اساس بیانیه وزارت جنگ اسرائیل، در این دیدار غیرمنتظره امور سیاسی، امنیتی، اقتصادی و معضلات حاد زندگی روزمره فلسطینیان مورد بحث قرار گرفت. در این دیدار بنی گانتس گفته است: «اسرائیل آماده برداشتن گام‌هایی برای تقویت اقتصاد تشکیلات خودگردان فلسطین است». در این بیانیه با اشاره به اسامی نواحی کرانه باختری چنانکه در کتاب مقدس آمده، تأکید شده است: «دو طرف در خصوص شکل بخشیدن به واقعیت امنیتی، مدنی و اقتصادی یهودا، سامره و غزه نیز گفتگو کردند.» آخرین ملاقات رده بالای حضوری میان مقامات صهیونیستی و فلسطینی در ۲۰۱۰ و در آغاز دومین دور صدارت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی صورت گرفت. این نشست در پی بازگشت نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائئیل از ملاقات با جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا در واشنگتن صورت گرفت. به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، در طول مذاکرات نفتالی بنت در واشنگتن، بایدن مسئله فلسطینیان را مطرح کرده بود. بنت متعهد شده است که تشکیلات خودگردان و اقتصاد بیمار آن را تقویت کند، گرچه از اقدام برای ایجاد کشور مستقل فلسطین سر باز زده است.
دیدار عباس و گانتس درحالی برگزار شد که تظاهرات فلسطینیان علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی همچنان در فلسطین اشغالی و نوار غزه ادامه دارد. سفر گانتس به رام‌الله، پس از آن انجام شد که رسانه‌های صهیونیستی روز یک شنبه اعلام کردند که مقامات تل‌آویو با بازگشایی دو گذرگاه در نوار غزه برای ارسال کمک‌های سوختی به این منطقه موافقت کرده‌اند. دیدار عباس با بنی گانتس در حالی است که رژیم صهیونیستی هر روز بر دامنه جنایات خود علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه و قدس اشغالی می‌افزاید. محمود عباس بار‌ها در زمین صهیونیست‌ها بازی کرده و بیشتر در راستای تأمین منافع تل‌آویو گام برداشته تا منافع فلسطینی‌ها. با وجود موج واکنش‌های افکار عمومی جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، محمود عباس هیچ وقت جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه را محکوم نکرده است. عباس در ازای دریافت کمک‌های مالی ناچیز از رژیم صهیونیستی، محدودیت‌هایی را برای رهبران فلسطین در قدس اعمال کرده و حتی جلوی برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاستی را گرفته است.
خنجر عباس به فلسطین
دیدار عباس با وزیر جنگ اسرائیل موجی از واکنش‌ها را در داخل فلسطین به همراه داشته است. به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس روز دو شنبه در واکنش به این دیدار گفت: «دیدار عباس با گانتس خنجری از پشت به ملت فلسطین بود. این اقدام رئیس تشکیلات خودگردان خیانت به خون شهدای فلسطینی محسوب می‌شود.» این مقام فلسطینی تصریح کرد: «متأسفانه شاهد آن هستیم که محمود عباس همچنان ارزش‌های ملی را زیر پا می‌گذارد و برای ترمیم و تطهیر چهره جنایتکار صهیونیست‌ها تلاش می‌کند.» سخنگوی جنبش «جهاد اسلامی» هم ضمن محکومیت دیدار عباس با گانتس گفت: «کودکان فلسطینی به دستور گانتس کشته می‌شوند، اما عباس با او دیدار می‌کند.» به گزارش پایگاه خبری العهد، «طارق سلمی» گفت: «رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین دست دوستی به سمت کسانی دراز می‌کنند که دست‌شان به خون فلسطینیان بی‌گناه آلوده است. تشکیلات خودگردان به دنبال تقویت روابط با دشمنان ملت فلسطین است.» گروه‌های مقاومت که با ایجاد بازدارندگی نظامی ضربات سختی را به صهیونیست‌ها وارد کرده‌اند، تنها راه آزادسازی فلسطین را مبارزه مسلحانه می‌دانند و بار‌ها اعلام کرده‌اند که رژیم اشغالگر تنها زبان زور را می‌فهمد و از مقامات تشکیلات خودگردان هم خواسته‌اند در مقابل تل‌آویو سر فرود نیاورند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار