کد خبر: 1056950
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
گزارش «جوان» به بهانه کناره‌گیری ۲ جودوکار آفریقایی از رویارویی با ورزشکار صهیونیست در المپیک
فتحی نورین الجزایری و محمد عبدالرسول سودانی، دو جودوکار حاضر در المپیک توکیو با کناره‌گیری از مبارزه با ورزشکار صهیونیست در حمایت از آرمان‌های قدس شریف، صدای مظلومیت مردم فلسطین شدند.
سعید احمدیان

سرویس ورزشی جوان آنلاین: فتحی نورین الجزایری و محمد عبدالرسول سودانی، دو جودوکار حاضر در المپیک توکیو با کناره‌گیری از مبارزه با ورزشکار صهیونیست در حمایت از آرمان‌های قدس شریف، صدای مظلومیت مردم فلسطین شدند.

المپیک توکیو گویا تبدیل به یک جبهه برای رسوایی جنایت‌های رژیم صهیونیستی شده است. رژیم کودک‌کشی که در تازه‌ترین جنایتش در غزه مردم بی‌دفاع این منطقه را تحت شدیدترین بمباران‌ها قرار داد، حالا با آغاز المپیک گویا میدان دیگری برای مبارزه با این رژیم باز شده است، میدان ورزش. میدانی که برخی از ورزشکاران با به رسمیت نشناختن این رژیم از رویارویی با نمایندگان صهیونیست‌ها خودداری می‌کنند تا اعتراض‌شان را به این رژیم جعلی نشان دهند و همراه و در کنار مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین باشند.
المپیک فدای فلسطین
فتحی نورین الجزایری، اولین ورزشکاری بود که چراغ اول را در توکیو در مبارزه با رژیم صهیونیستی روشن کرد. نورین که از مشهورترین جودوکاران الجزایر و آفریقا به حساب می‌آید و قهرمانی آفریقا در وزن ۷۳ کیلوگرم در سال ۲۰۱۸ را در کارنامه‌اش دارد، هفته گذشته با قرعه‌کشی رقابت‌های وزن ۷۳ کیلوگرم در رشته جودو با حریفی از رژیم صهیونیستی در یک سید قرار گرفت. قرار بود جودوکار الجزایری دیروز در اولین مسابقه خود با محمد عبدالرسول بازیکن سودانی روبه‌رو شود که در صورت پیروزی با توهار بوتب اسرائیلی روبه‌رو می‌شد.
پس از قرعه‌کشی و مشخص شدن جدول مسابقات بود که نورین برای جلوگیری از رویارویی با نماینده اسرائیل از شرکت در المپیک انصراف داد. این جودوکار الجزایری در این خصوص بیانیه‌ای در مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل صادر کرد: «امر فلسطین بزرگ‌تر از این مسائل است. حمایت سیاسی از آرمان فلسطین مسابقه با رقیب اسرائیلی را غیرممکن کرده بود. ما با آرمان فلسطین همبستگی داریم. مسابقه ندادنم در حمایت از فلسطین است و موضع من محکم است. من عادی‌سازی را در همه اشکال آن رد می‌کنم، حتی اگر غیبت در بازی‌های المپیک برای من هزینه داشته باشد.»
نورین گفت که وی قبول ندارد نام «موجود غاصب صهیونیست در مجامع بین‌المللی ذکر شود» یا اینکه با نام الجزایر همراه باشد. نورین در مصاحبه‌ای با الجزیره درباره محرومیتش توسط فدراسیون جهانی جودو به خاطر این تصمیم هم اینطور واکنش نشان داد: «از تصمیم خود پشیمان نیستم و هر زمان لازم باشد آن را تکرار می‌کنم. پیام و هدفی که تصمیم من به دنبال دارد، برایم بیش از هر چیز مهم است، حتی اگر کناره‌گیری‌ام سبب از دست رفتن سال‌ها تمرین و آماده‌سازی برای مدال المپیک باشد. درست است که این بازی‌های المپیک است، اما پروردگار غرامت ما را جبران خواهد کرد. این وظیفه ما در برابر آرمان فلسطین است که بیش از هر چیز دیگری ارجح است.»
جودوکار الجزایری معتقد است که با این تصمیم می‌خواست یک پیام بزرگ را به گوش جهانیان برساند: «پیامی که می‌خواستم به جهانیان برسانم این است که آرمان فلسطین یک هدف عادلانه است و نهاد صهیونیستی یک موجود اشغالگر است و ما مسلمانان و عرب‌ها این را قبول نداریم. می‌خواستم این اصول را برای دفاع از آرمان فلسطین با جهان در میان بگذارم.» نورین معتقد است که پیام وی با توجه به عصبانیت «نهاد صهیونیستی» از کناره‌گیری‌اش و همه این پیامد‌ها و انتقادات رسانه‌ای نسبت به تصمیم وی با صدای بلند دریافت و شنیده شده است.
جودوکار الجزایری بر این باور است: «اگرچه حاکمان کشور‌های عربی و اسلامی عادی‌سازی را با اسرائیل انتخاب کردند، اما مردم برخلاف حاکمان خود این موجود غاصب را که سرزمین‌های فلسطینیان را اشغال کرده است، رد می‌کنند.» نورین آرزو کرده است پیام او به همه جهان برسد و مسجد الاقصی و قدس به مسلمانان بازگردد.
بین فلسطین و جودو، انتخاب فلسطین است
البته این اولین بار نیست که نورین در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از رویارویی با جودوکار اسرائیلی امتناع می‌کند. او قبلاً از مقابله با توهار بوتب اسرائیلی در دور دوم رقابت‌های جودو قهرمانی جهان در توکیو در سال ۲۰۱۹ نیز امتناع کرده بود. نورین همچنین در جایزه بزرگ جودو ۲۰۱۴ در کرواسی هم از مقابله با همان جودوکار صهیونیست خودداری و موضع حمایتی خود را برای آرمان فلسطین تکرار کرده بود.
جودوکار الجزایری پیش از این در واکنش به اینکه اگر گزینه‌ای بین کناره‌گیری از جودو و تلاش برای کسب عناوین یا رویارویی با رقبایی از اسرائیل روبه‌روی او قرار گیرد، گفته است بدون هیچ‌گونه تردیدی در حمایت از آرمان فلسطین به گزینه اول متوسل می‌شود. پس از این اتفاق، فتحی نورین و مربی او بن خلیفه توسط فدراسیون جهانی جودو از هرگونه فعالیت ورزشی تعلیق شدند. این فدراسیون گفت که این کار آن‌ها در مغایرت با سیاست عدم تبعیض بود. عمار بن یخلف، مربی فتحی نورین در واکنش به محرومیت‌شان گفته است: «ما الجزایری‌ها شناخته شده‌ایم که در همه مسابقات با صهیونیسم بازی نمی‌کنیم و این تصمیم پیروزی آرمان فلسطین است. مجازات محرومیت ما توسط فدراسیون بین‌المللی جودو مورد انتظار بود و ما مجازات را می‌پذیریم و این برای ما افتخار است و تصمیمی که به آن افتخار می‌کنیم را با فشار‌ها و مجازات‌ها لغو نمی‌کنیم.»
تمجید از قهرمان الجزایر
کناره‌گیری نورین از مبارزه با نماینده رژیم صهیونیستی سبب شده مقامات فلسطینی از وی تمجید کنند. مانند سامی ابو زهری، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس که گفته است: «تصمیم نورین، بیانگر موضع اصیل و سازگار الجزایر در مورد مسئله فلسطین است» و او از انتخاب این «قهرمان الجزایر» قدردانی کرده است.
همچنین جبرئیل راجوب، رئیس کمیته المپیک فلسطین با فتحی نورین جودوکار الجزایری دیدار کرده و با تمجید از مواضع الجزایر در حمایت از فلسطین در همه سطوح از جمله ورزش، تصمیم نورین را «نشان‌دهنده صداقت تعلق خاطر او به فلسطین و آرمان مردم آن» دانسته است.
جودکار سودانی راه نورین را ادامه داد
پس از تصمیم نورین، موج کناره‌گیری از مبارزه با نمایندگان رژیم صهیونیستی در توکیو ادامه دارد و دیروز محمد عبدالرسول، جودوکار سودانی هم برای روبه‌رو نشدن با توهار بوتب، نماینده رژیم صهیونیستی از حضور در مسابقات وزن ۷۳-کیلوگرم انصراف داد. آدام بوجملین، کشتی‌گیر الجزایری که در المپیک توکیو حضور دارد نیز اعلام کرد که امر فلسطین مقدس است و اگر قرعه‌کشی وی را مقابل یک بازیکن اسرائیلی قرار دهد، بلافاصله کنار می‌کشد. امتناع ورزشکاران عربی از مبارزه با صهیونیست‌ها در المپیک توکیو سبب شده تهانی القحطانی، جودوکار زن عربستانی که قرار است در جودو زنان در وزن ۷۸ کیلوگرم به مصاف هرشکو راز بازیکن اسرائیلی برود در وضعیت دشواری قرار بگیرد. چهار روز دیگر یعنی روز جمعه، جودوکار زن رژیم صهیونیستی باید در وزن منفی ۷۸ کیلوگرم مقابل تهانی القحطانی از عربستان قرار بگیرد، اما هنوز مشخص نیست که جودوکار عربستانی در این مسابقه شرکت می‌کند یا مربیان او این مسابقه را تحریم خواهند کرد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید رضا شکوهی
|
United States of America
|
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
0
0
زنده بادقهرمان واقعی. رژیم صهیونیستی بزودی نابود خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار