کد خبر: 1055975
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تاکید کرد
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از تدوین سند جامع آب استان به منظور تامین پایدار آب در آینده نزدیک خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: شهرام عدالتی در جلسه با تعدادی از فرمانداران شهرستان‌های استان تهران پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر کمبود و لزوم تامین آب در شهرستان‌ها گفت: به منظور تامین آب مورد نیاز در شهرستان‌ها تدوین سند جامع آب را در دستور کار داریم چراکه بیش از این نمی‌توانیم از منابع زیرزمینی بهره‌کشی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حفر چاه‌های جدید در شهرستان‌ها اقدامی منطقی و عقلایی نیست و آسیب‌های بی شماری در آینده کشور وارد می‌کند، ادامه داد: بحران فرونشست زمین در استان تهران زنگ خطر را برای چنین اقدامی به صدا درآورده است و به منظور تامین آب نمی‌توانیم اجازه حفر چاه جدید را بدهیم.

مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این جلسه با تائید سخنان عدالتی تاکیدکرد: با ابلاغ سند آمایش استان تهران تمامی اقدامات ما در حوزه استان باید منطبق بر سند باشد و سند نیز اجازه برداشت بیشتر آب از سفره‌های آب زیرزمینی را نمی‌دهد و حفر چاه جدید اقدامی است که در افق ۱۰ ساله یا کمتر کشور را دچار بحران‌های بسیار عظیم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه احداث مخزن آب پیشنهادی قابل تامل است، ادامه داد: احداث مخزن آب و بهره‌مندی از پساب‌ها اقداماتی است که می‌تواند بدون آسیب رساندن به محیط زیست استان راهکاری برای تامین آب باشد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار