کد خبر: 1055969
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تاکید کرد
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران بر لزوم تدوین آیین‌نامه‌های وصول مالیات بر خانه‌های خالی و خودرو‌های لوکس تاکید کرد و گفت: متاسفانه عدم تدوین آیین‌نامه‌های وصول این مالیات‌ها سبب شده تاکنون نسبت به وصول آن اقدامی صورت نگیرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مسعود شفیعی در تشریح درآمد‌های مالیاتی استان تهران و سهم این استان از درآمد‌های مالیاتی گفت: لازم است سهم درآمد‌های ملی و استانی در استان تهران به‌طور کامل تفکیک شود، چراکه بخش زیادی از درآمد‌های حاصله در استان تهران در درآمد‌های ملی مستتر شده و از همان بخشی هم که درآمد استانی محسوب می‌شود عملا سهمی به استان اختصاص نمی‌یابد.

وی افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی در اعلام دقیق درآمد‌های خود و همچنین معرفی زمینه‌های درآمدزایی بیشتر و تبیین موانع تحقق درآمد‌ها ضعف دارند. باید در تک تک ردیف‌های درآمدی سهم ملی و سهم سایر استان‌ها به‌صورت مقایسه‌ای دیده شود تا امکان تحلیل این اطلاعات در استان و کشور را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد درآمد مالیاتی از استان تهران وصول می‌شود، تاکید کرد: با این وجود سهم استان از این درآمد بسیار اندک بوده و لازم است راهکار واقعی کردن سهم درآمدی از مالیات را به‌طور مستدل ارائه دهیم و از سوی دیگر متاسفانه عدم تدوین آیین‌نامه‌های وصول مالیات بر خانه‌های خالی و خودرو‌های لوکس سبب شده تاکنون نسبت به وصول آن اقدامی صورت نگیرد.

شفیعی همچنین با تاکید بر مولدسازی دارایی‌های دستگاه‌های اجرایی گفت: متاسفانه بعضا دستگاه‌های اجرایی استان در اعلام املاک مازاد و طی مراحل قانونی برای فروش این دارایی‌ها تعلل کرده‌اند که لازم است به سرعت کوتاهی‌های خود را جبران کنند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار