کد خبر: 1055937
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
مطالبه کاربران شبکه‌های اجتماعی به رسیدگی سریع به بحران بی‌آبی در جنوب کشور
نزدیک شدن به چله تابستان و گرمای بی‌سابقه هوا به خصوص در استان‌های جنوبی موجب شده است باز هم مسئله آب به یکی از چالش‌های جدی کشور بدل شود. در این بین خوزستان که مسئله آب در آن مسبوق به سابقه است، وضعیت خوبی ندارد که نیازمند پیگیری هر چه سریع‌تر مسئولان است. کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با دلسوزی برای مردم آن مناطق، اصلی‌ترین دلیل این وضعیت را مدیریت ناکارآمد دولت دانستند و خواهان رسیدگی سریع به موضوع شدند. آن‌ها گلایه داشتند که چرا برای حل این مسائل پیش از بحرانی شدن شرایط و اعتراض مردم هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران آمده است.

سرویس جوان آنلاین:  نزدیک شدن به چله تابستان و گرمای بی‌سابقه هوا به خصوص در استان‌های جنوبی موجب شده است باز هم مسئله آب به یکی از چالش‌های جدی کشور بدل شود. در این بین خوزستان که مسئله آب در آن مسبوق به سابقه است، وضعیت خوبی ندارد که نیازمند پیگیری هر چه سریع‌تر مسئولان است. کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با دلسوزی برای مردم آن مناطق، اصلی‌‌ترین دلیل این وضعیت را مدیریت ناکارآمد دولت دانستند و خواهان رسیدگی سریع به موضوع شدند. آنها گلایه داشتند که چرا برای حل این مسائل پیش از بحرانی شدن شرایط و اعتراض مردم هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد. در ادامه بخش‌‌هایی از واکنش‌های کاربران آمده است.

عباس تقدسی‌نژاد:
گاهی باید خودت و خانوادت رو جای دیگران تصور کنی، شاید غیرتت یه تکونی بخوره مسئوووووول.
رسول صادقی:
چقدر مدیرانی از جنس سردار شهیدعلی هاشمی در خوزستان کم داریم! #سوء_مدیریت_در_خوزستان
علی پاک‌نژادیان:
وقتی در زمستان‌ها زندگی مردم را سیل مختل می‌کند، در تابستان‌ها خشکسالی و بی آبی، معلوم می‌شود که عدم مدیریت نرمال آب در دو حوزه آبگیری و رهاسازی عامل وضع نگران‌کننده امروز است! خشکسالی واقعی را در این سوءمدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌ها باید جست‌وجو کرد. #خوزستان
محمدحسین پیرائی:
مردم خوزستان این روز‌ها به چوب شعار و شعور دولت آقای روحانی (حل شدن مشکلات مردم حتی آب شرب مردم در سایه مذاکرات برجامی) نواخته می‌شوند... #خوزستان_آب_ندارد
احمد نظام‌زاده:
سال‌هاست متخصصان حوزه آب نسبت به مخاطرات کم‌آبی و خشکسالی هشدار می‌دهند و این حیاتی‌ترین مسئله مورد غفلت واقع شده است. امروز هموطنان عزیزمان در خوزستان علاوه بر گرمای طاقت‌فرسا با مشکل کم‌آبی هم روبه‌رو هستند. مواظب باشیم خواسته بحق مردم توسط بدخواهان به بیراهه کشیده نشود.
علیرضا کیان‌پور:
این فاجعه را چگونه می‌توان تعریف کرد که مهم‌ترین جلگه کشور در کنار پر آب‌ترین رود کشور که یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های کشاورزی است به این روزگار مبتلا شود. نگین ایران را به چه روزی مبتلا کردید. #خوزستان
علی پورمیرزایی:
توسعه نامتوازن و نفت محور خوزستان و مدیرانی که به جای خدمت به مردم، مردم را در خدمت نفت می‌خواهند عامل مصیبت روزافزون آنجاست. ان‌شاءالله دولت آینده این معادله را برعکس کند.
ایمان ملکوتی:
این سکوت مسئولان متولی در بحران‌ها آدم رو بیشتر عصبانی میکنه، کاش بفهمید. بازم دم قوه قضائیه و سپاه گرم. #خوزستان
سیدمنصور موسوی:
خوزستان آب نداره، هوا نداره، برق نداره، فقط نفت داره! مسئولان هم انگار منتظرن ببینن کِی وضعیت بحرانی میشه یکم رسیدگی کنن.
مصطفی وثوق‌کیا:
آنچه من از اهالی شریف خوزستان شنیدم و درک کردم این است: «مسئله و مشکل خوزستان، مدیران بی‌لیاقت و بی‌کفایت است. این را حل کنید باقی مسائل درست شدنی است.»
علی رنجبر:
چند روز پیش فرمانده سپاه خوزستان با دادن سه وعده به معضل بی‌آب این استان ورود کرد: آبرسانی به اهالی روستا‌ها و دام‌ها، رهاسازی سد آب کرخه، اجرای خط انتقال آب به جفیر و اجرای فاز دوم آبرسانی به روستا‌های حمیدیه. امروز هر سه وعده عملی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار