کد خبر: 1055818
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷

حجت الاسلام غلامحسین اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه روز گذشته در سفری یک روز به قم با حضرات آیات نوری همدانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، سبحانی، علوی گرگانی و حجت الاسلام سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) دیدار کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، در این دیدار‌ها اژه‌ای برنامه‌های دستگاه قضا را در دوره تحول و تعالی تبیین و تأکید کرد: در دوره مسئولیت خود مسیر طی شده برای شکل‌گیری دستگاه قضایی در تراز اسلامی با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به مشکلات مردم به ویژه مسائلی که در حوزه قضایی برای آن‌ها وجود دارد، از هم افزایی و رایزنی با مجلس و دولت جدید برای حل این مشکلات سخن گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک نخبگان حوزه و دانشگاه، کارآمدی دستگاه قضا را افزایش دهیم و با کاهش فرآیند دادرسی و هزینه‌های آن اعتماد از دست رفته را به مردم برگردانیم. رئیس دستگاه قضا با اشاره به نقش علما و حوزه‌های علمیه در تربیت کادر مورد نیاز قضایی تأکید کرد: امروز با پدیده‌های نوظهور و پیچیده‌ای در عرصه حقوقی و قضایی مواجهیم که باید با اجتهاد مستمر، برای آن‌ها پاسخ‌های متناسب پیدا کنیم. رئیس قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد دولت جدید و مجلس انقلابی با فهم درست از مشکلات مردم، قوانین و مقررات لازم را متناسب با زمان تصویب و اجرا کنند. حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان اینکه اقتدار دستگاه قضا نیز برای خدمت به مردم، استیفای حق و مقابله با کجی‌هاست، تصریح کرد: کسی که می‌خواهد قضاوت عادلانه، صریح و صحیح داشته باشد باید علم و توانایی و نفس خودساخته داشته باشد تا از حق تبعیت کند. رئیس دستگاه قضا گفت: تلاش ما این است که با استفاده از تجارب گذشته مسیر تحول و تعالی را با اراده مضاعف ادامه دهیم، اما در این مسیر محتاج عنایت خدا، دعای خیر علما و همراهی مردم هستیم.
مراجع نیز از رئیس جدید دستگاه قضا خواستند که مسیر تحول را با قدرت ادامه دهد و از خود یادگاری ارزشمند به جا بگذارد که موجب رضایت و خرسندی عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار