کد خبر: 1055691
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸

برهم صالح رئیس جمهور عراق روز گذشته در کاخ السلام بغداد با سید محمود علوی وزیر اطلاعات ایران دیدار و دو طرف درباره روابط دوجانبه گفتگو کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، وزیر اطلاعات ایران در این دیدار به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران به برهم صالح و ملت عراق فاجعه آتش سوزی بیمارستان امام حسین در ذی قار را تسلیت گفت. دو طرف همچنین درباره روابط دوجانبه بین دو کشور همسایه و اهمیت آن برای دو ملت دوست بحث و تبادل نظر کردند. برهم صالح و علوی بر ضرورت تقویت روابط ایران و عراق در همه عرصه‌ها تأکید کردند.
سید محمود علوی در این دیدار بر «اهمیت روابط محکم بین دو کشور و ملت، حمایت ایران از امنیت و ثبات در عراق، تقویت همکاری، هماهنگی در مقابله را تروریسم و افراط گرایی و برقراری صلح در منطقه» تأکید کرد. برهم صالح نیز از «عمق روابط تاریخی عراق با جمهوری اسلامی ایران و ضرورت توسعه افق‌های همکاری دوجانبه در همه عرصه ها» گفت و اشاره کرد: عراق مقتدر، امن، باثبات، داراری حاکمیت و روابط متوازن با پیرامون عربی و اسلامی خود، نماینده ثابت و مرکزی برای تلاقی منافع مشترک با کشور‌های منطقه و تقویت‌کننده صلح و امنیت منطقه‌ای خواهد بود. وی به خاطر «مواضع جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از عراق به ویژه در جنگ با تروریسم و مقابله با تروریست‌های داعش» تقدیر کرد. وزیر اطلاعات ایران در بدو ورود به بغداد از محل شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بازدید کرد و قرار است با مسئولان عراقی دیدار کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار