کد خبر: 1055543
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
کبری فرشچی

فرقی ندارد از شش ماه قبل وقت داشته‌باشید یا یک ماه یا یک هفته یا اصلاً همان روز تماس بگیرید و با خواهش و تمنا از خانم یا آقای منشی بخواهید تا وقتی برایتان منظور کند. در هر صورت تقریباً غیر ممکن است رأس ساعت مقرر برای ویزیت داخل مطب دکتر بروید! یک ساعت و حتی تا چند ساعت انتظار اتفاق معمولی است که در اغلب موارد با آن مواجه خواهیم بود و هر قدر تخصص یا شهرت پزشک مذکور بیشتر باشد، قاعدتاً این معطل ماندن پشت در‌های مطب بیشتر خواهد بود. جالب‌تر از همه اینکه اگر شما به منشی دکتر بابت این همه تأخیر با وجود وقت قبلی معترض شوید، در غالب موارد با برخورد تند و بد وی مواجه خواهید شد.
جالب اینجاست که در برخی مراکز و مطب‌های پزشکان با چنین تابلویی مواجه می‌شوید که شما از سؤال پرسیدن درباره زمان ویزیت توسط پزشک بر حذر می‌دارند و پیشاپیش در این باره هشدار می‌دهند تا بدانید اگر در رابطه با زمان ویزیت شدنتان بپرسید عواقبش با خودتان خواهد بود!
اما آیا واقعاً نمی‌توان وقت تقریبی، اما دقیق‌تری برای زمان مراجعه بیماران تعیین کرد؟ به نظر می‌رسد این کار شدنی باشد. طبق استاندارد‌های درمانی زمان لازم برای ویزیت برای پزشک عمومی ۱۵ دقیقه، پزشک متخصص ۲۰ دقیقه، پزشک فوق تخصص ۲۵ دقیقه است و طبق همین استاندارد می‌توان وقت تقریبی دقیق‌تری را به بیمار پیشنهاد داد تا حداکثر نیم ساعت یا در نهایت یک ساعت جابه‌جایی زمان ویزیت را شاهد باشیم نه دو ساعت و بیشتر. بدیهی است بیماری که به مطب پزشک مراجعه می‌کند توان ساعت‌های طولانی انتظار برای ویزیت شدن را ندارد و در ایام کنونی نیز به دلیل بیماری کرونا این بی‌برنامگی برای ویزیت شدن توسط دکتر می‌تواند با تجمع و افزایش خطر انتقال بیماری برای بیماران و همراهانشان همراه باشد. بنابراین بهتر است به جای دعوت بیماران به صبوری و در نظر گرفتن دو ساعت زمان تقریبی انتظار، پزشکان محترم از ویزیت تعداد زیاد بیماران چشمپوشی کنند و به در زمان استاندارد ویزیت تعداد معقولی بیمار را ببینند و با احترام به ارزشمندی وقت بیمار، حقوق بیماران را رعایت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار