کد خبر: 1054824
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد که در سامانه جدید ثبت سرعت متوسط میانگین، زمان رسیدن به مقصد ملاک قرار گرفته و اگر رانندگان قبل از زمان محاسبه شده به مقصد برسند، توسط این سامانه جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد که در سامانه جدید ثبت سرعت متوسط میانگین، زمان رسیدن به مقصد ملاک قرار گرفته و اگر رانندگان قبل از زمان محاسبه شده به مقصد برسند، توسط این سامانه جریمه خواهند شد.
به گزارش جوان، سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس‌پلیس راهور ناجا در حاشیه بازدید از پلیس راه محور تهران‌-‌قم توضیح داد: در راستای تحول سیستمی و هوشمندسازی و برای اینکه ما بتوانیم عامل سرعت که مرگبارترین علت تصادفات و افزایش صدمات ناشی از آن است، نیازمند سامانه‌هایی هستیم تا بتوانیم برنامه کاهش جانباختگان سوانح رانندگی را به صورت مستمر ادامه دهیم. وی ادامه داد: در بحث دوربین‌های ثبت سرعت غیرمجاز لحظه‌ای، رانندگان متخلف با دیدن دوربین کنترل سرعت یا تیم گشتی پلیس، سرعت خودرو را کاهش و بعد از آن افزایش می‌دادند و به نوعی قانون‌گریزی انجام می‌شد. رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در سامانه جدید ثبت سرعت متوسط میانگین زمان رسیدن به مقصد ملاک قرار گرفته‌است و اگر قبل از زمان محاسبه شده به مقصد برسند، توسط این سامانه جریمه خواهند شد.
وی ادامه داد: به طور مثال اگر زمان محاسبه شده برای مسیر تهران‌- قم یک ساعت و نیم باشد، خودرویی که در کمتر از این زمان به مقصد برسد یا بین دوربین اول که عبور خودرو را ثبت می‌کند تا دوربین‌های بعدی، در زمان کمتری طی کرده باشد توسط سامانه ثبت سرعت متوسط جریمه خواهد شد.
سردار هادیانفر با اشاره به آمار اعمال قانون در سامانه جدید ثبت سرعت متوسط بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۳۴۰‌هزار خودرو توسط سامانه ثبت سرعت متوسط اعمال قانون شده‌اند و هیچ‌گونه شکایت و اعتراضی مبنی بر وقوع خطا در سامانه مذکور، دریافت نشده است.
وی افزود: از آنجایی که جریمه‌ها بر اساس کد اعمال قانون صورت می‌گیرد، در جایی که هر دو سامانه سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط به طور همزمان کار می‌کنند و خودرویی در یک مسیر تخلف سرعت غیرمجاز داشته باشد، در واقع سامانه سرعت متوسط یک بار خودروی متخلف را جریمه خواهد کرد.
رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: هم اکنون این سامانه در محور‌های تهران‌- قم، تهران‌-‌تبریز، تهران‌-‌مشهد و تهران‌-‌شیراز به صورت رفت و برگشت فعال است و به احتمال زیاد تا پایان نیمه‌اول سال جاری بخش زیادی از محور‌های مواصلاتی کشور به این سامانه مجهز خواهند شد.
سردار هادیانفر یادآور شد: سامانه ثبت سرعت متوسط که با همکاری سازمان راهداری، پلیس و سه شرکت دانش بنیان راه‌اندازی شده است، صددرصد بومی وتولید متخصصان خودمان بوده و کارایی بسیار قابل قبولی نیز دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار