کد خبر: 1054474
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: مجموع واکسن تزریق شده در استان اردبیل در دو نوبت اول و دوم نیز ۹۰ هزار و ۵۵۰ واکسن بوده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموع واکسن تزریق شده در استان اردبیل در دو نوبت اول و دوم نیز 90 هزار و 550 واکسن بوده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون شهرستان‌ اردبیل در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های مشگین‌شهر، خلخال، اصلاندوز، گرمی، پارس‌آباد، بیله‌سوار، نمین، سرعین، نیر و کوثر در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از آغاز موج پنجم کرونا از استان‌های جنوبی کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: خیز جدید کرونا از نوع ویروس پیشرفته هندی و آفریقایی بوده و هم اکنون در استان‌های جنوبی کشور به ویژه سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان، یزد و تهران شیوع گسترده ای دارد و به سمت مناطق شمالی کشور در حال حرکت است.

حبیب‌زاده از احتمال گسترش ویروس کرونا در اوایل تیرماه و مردادماه سال جاری خبر داد و افزود: شهروندان باید دستورالعمل‌های کرونایی از قبیل استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات را به طور جدی رعایت کنند و از برگزاری هر گونه مراسم عروسی و عزاداری خودداری نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به عدم استفاده از ماسک برخی افراد به ویژه سالمندان به دلیل تزریق واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: واکسن تا درصد مشخصی در برابر ویروس کرونا مقاوم است و تا واکسیناسیون سراسری و کاهش آمار مبتلایان قطعی باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه داد.

وی بیان کرد: از هم‌استانی‌ها و همشهریان انتظار داریم با رعایت همه‌جانبه موازین بهداشتی و اصول و پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا ما را در فروکش کردن این بیماری رهنمون شوند و مسافران و گردشگران نیز با شرایط و ضوابط بهداشتی در استان بمانند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر