کد خبر: 1054469
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
آذربایجان شرقی مدیرعامل باشگاه تراکتور با رد هرگونه شایعه در خصوص تغییر مالکیت این باشگاه گفت: هوادار باید نظر و پیشنهاد خود را تا جایی که به نفع تیم است، ارائه دهد اما وقتی احساس می‌کند که این نظر او می‌تواند به ضرر تراکتور باشد، خودش عقب بنشیند لذا ما اگر حواشی را مدیریت کنیم، تیم موفق خواهد شد و چه بسا افرادی از سایر تیم‌ها به دنبال ایجاد این حواشی باشند در واقع بزرگ‌ترین مدیریت، مدیریت حواشی است.
جمشید نظمی یکشنبه شب ۱۳ تیرماه با حضور در برنامه تلویزیونی موج فوتبال، درباره بازگشت دوباره خود به سمت مدیرعاملی باشگاه تراکتور، اظهار کرد: من طرفدار تراکتور هستم و حتی در زمان دوری از باشگاه نیز پیگیر مسائل بودم که اخیراً آقای زنوزی با من تماس گرفت و برای حضور در تراکتور از من دعوت کرد و چون من با مسائل تراکتور بیگانه نبودم و بعد از بررسی این پیشنهاد، احساس کردم می‌توانم کمک کنم.

وی افزود: من دو روز با آقای زنوزی صحبت کردم و طبق توافق انجام شده، مقرر شد سه کار محوری انجام دهیم که اگر این اقدامات انجام یابد، کارها به مرور پیش خواهد رفت بطوریکه ما در ابتدا برنامه یک ساله و در ادامه برنامه پنج ساله‌ای را ارائه خواهیم کرد که در آن همه چیز از جمله بودجه، برنامه‌های آکادمی، وضعیت تیم فوتبال و حتی اسپانسر نیز مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: در باشگاه تراکتور، شرح وظایفی وجود نداشت و تداخل در امور بزرگ‌ترین مانع برای پیشرفت است.

نظمی در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت تیم تراکتور برای سال آینده، گفت: برنامه‌ریزی برای پیشرفت انجام می‌شود و اگر به بازیکن نامی نیاز داشته باشیم به سراغ او خواهیم رفت و اگر به حضور بازیکن جوان احساس نیاز کنیم، قطعاً نسبت به جذب او اقدام می‌کنیم البته ما بازیکنان جوان خوبی هم داریم که آقای خطیبی استارت آوردن این بازیکنان به تیم اصلی را زد که جا دارد از او هم تشکر کنیم همچنین تیم امید تراکتور هم به مقام دوم کشور رسید و بازیکنان خوبی در این تیم حضور دارند و امروز هم دو بازیکن جوان دیگر توسط آقای فیروز کریمی به تمرینات تیم بزرگسالان ملحق شدند که حتماً باید بازیکنان با تجربه هم در کنار جوانان باشند.

وی در رابطه با احتمال تغییرات در نیمکت تراکتور پس از اتمام لیگ برتر، بیان کرد: در این مقطع اصلاً به تغییر مربی فکر نمی‌کنیم چراکه هدف‌گذاری و صحبتی هم که در ابتدا داشتیم، این بود که نتایج آقای فیروز کریمی بررسی شود.

وی، با رد شایعه مذاکره با گزینه‌هایی مانند کی روش و ساغلام، خاطرنشان کرد: این اسامی در حد شایعه بوده و هیچ صحبتی انجام نشده است البته قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی وجود دارد که گفته می‌شود این قانون برداشته خواهد شد اما همچنان در سایت رسمی فدراسیون فوتبال این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده است.

مدیرعامل باشگاه تراکتور با اشاره به دوری مسعود شجاعی و اشکان دژاگه از تمرینات تیم، گفت: تیم با نظر سرمربی بسته می‌شود و زمانی که وقتی سرمربی تغییر یافت و طبق تفکرات آقای خطیبی، اختلاف سلیقه‌ای با این دو بازیکن ایجاد شد، این دو بازیکن پس از پایان لیگ قهرمانان آسیا به مرخصی رفتند و برنگشتند، اما قرارداد خود را فسخ نکرده‌اند و در حال حاضر ۲۴ روز از قرارداد آنها باقی مانده است.

وی اضافه کرد: من نظر آقای کریمی را هم در مورد این بازیکنان پرسیدم آقای کریمی هم‌نظرشان بر این است که اگر بنا به برگشت آنها باشد، باید ۲۰ روز تمرین کنند تا آماده حضور در میادین شوند. یعنی اگر آنها همین امروز هم برگردند و تا بخواهند به شرایط ایده‌آل برگردند، فصل تمام می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه «آیا مسعود شجاعی و اشکان دژاگه فصل آینده در تبریز حضور خواهند داشت یا خیر؟»، افزود: قرارداد آنها در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد و برای سال آینده نیز اگر این بازیکنان جزو نفرات درخواستی سرمربی باشند، حتماً نسبت به تمدید قراردادشان اقدام خواهد شد.

نظمی ادامه داد: مسعود شجاعی و اشکان دژاگه بازیکنان با ارزشی هستند و هیچ‌وقت نمی‌توان ارزش آنها را زیر سؤال برد اما از الان نمی‌توانیم در مورد فصل بعد صحبت کنیم و شاید هم آنها به تیم دیگری بروند و یا اگر سرمربی تیم بخواهد، در تراکتور بمانند.

وی همچنین شایعات مطرح شده درباره تحویل مالکیت باشگاه تراکتور توسط محمدرضا زنوزی را نیز تکذیب کرد وافزود: من ۲۲ سال قبل از سپاه جدا شده‌ام و در دوران مالکیت قبلی باشگاه تراکتور، تعدادی از مدیران و سرمربیان حضور داشتند آیا اگر یک سرمربی که در آن دوران هدایت تراکتور را بر عهده داشته بار دیگر بر روی نیمکت این تیم بنشیند،به معنی بازگشت مالکیت تراکتور به سپاه است؟ آقای زنوزی مالک قطعی باشگاه است و سپاه حتی یک درصد هم در تراکتور مالکیت ندارد لذا همه اینها شایعه بوده و مالکیت کلاً تغییر یافته است.

وی با اشاره به دلیل حضور عباس الیاسی در هیأت‌مدیره این باشگاه خاطرنشان کرد: دو روز پیش این مسئله را با آقای زنوزی مطرح کردم که او گفت ۲۲ سال است با آقای الیاسی رفاقت و شناخت دارد و به همین خاطر او را نگه داشته است، اما سپاه درصدی در تراکتور نقش ندارد.

مدیرعامل باشگاه تراکتور درمورد انتقادات مطرح شده در خصوص عدم ثبات در باشگاه تراکتور اظهار کرد: در زمان مذاکرات با آقای زنوزی، من نیز این انتقاد را طرح کردم، چرا که تغییرات هزینه‌هایی را به باشگاه تحمیل می‌کند. و آقای زنوزی نیز این انتقاد را قبول دارد و در همین راستا ما برنامه دراز مدت داشته و تا جایی که عمر یاری کند و در این مسئولیت باشیم، خدمت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: من و آقای زنوزی به تنهایی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و مسؤولان، هواداران و هر کس که کمکی از دستش بر می‌آید، باید کمک کنند چرا که این تیم متعلق به آذربایجان است و آقای زنوزی علاوه بر سرمایه، وقت، اعصاب و فکر خودش را روی این باشگاه گذاشته و ما هم باید دست او را بگیریم و کمک کنیم به آقای زنوزی هم گفتم که شما ۱۴ شرکت دارید که ۱۳ شرکت درآمدزا هستند و تراکتور صرفا مرکز هزینه است و این امر دلیلی جز عشق و علاقه ندارد.

وی، به تشریح وضعیت فضای مجازی و هواداری این تیم پرداخت و گفت:

نظمی خاطرنشان کرد: عده ای با رفتن دو بازیکن تیم را به هم نمی‌زنند در حالیکه مربی و بازیکنی آمده و رفته‌ است و اتفاقاتی رخ داده که باب میل هواداران نبوده است که این مسأله حاشیه ساز شده اما نباید ضربه دوم را بزنیم که متاسفانه گاهی بیش از حد دچار افراط و تفریط می‌شویم چراکه هواداران با تراکتور زندگی می‌کنند، اما عشق و علاقه آنها نباید باعث بستن چشم به روی واقعیت شود لذا هدف ما موفقیت تراکتور است و از این هدف عقب نخواهیم نشست و اکنون که هفت نفر در بازی با استقلال غایب هستند، تیم از نظر روحی نیاز به حمایت دارد و ورود به این موضوع وظیفه هواداران است.

وی در خصوص برگزاری دیدارهای تراکتور در استادیوم اختصاصی، یادآور شد: آرزوی ما این است که با ریشه‌کن شدن بیماری کرونا، بار دیگر هواداران به ورزشگاه‌ها برگردند که یک روز این اتفاق خواهد افتاد و شوق هواداران به بازیکنان منتقل خواهد شد اما با این حال هواداران در فضای مجازی از تیم حمایت می‌کنند و برگزاری بازی در ورزشگاه یادگار امام(ره) وقتی که هواداری در ورزشگاه نیست، برای باشگاه هزینه‌ی اضافی وارد می‌کند درحالیکه ما باشگاه خصوصی هستیم و مدیریت مالی برای‌مان مهم است و به همین خاطر تصمیم گرفتیم بازی‌های خود را در ورزشگاه اختصاصی انجام بدهیم.

وی از آمادگی تیم برای دیدار مقابل استقلال خبر داد و خاطرناشن کرد: از نظر روحی آقای کریمی و کادر فنی خیلی روی بازیکنان کار کرده‌اند و ما به‌هیچ‌وجه ناامید نیستیم و با امید و انگیزه بالا به مصاف استقلال خواهیم رفت.

مدیرعامل باشگاه تراکتور در رابطه با وضعیت تیم‌های پایه این باشگاه نیز گفت: در برنامه های یک و پنج ساله نگاه ویژه‌ای به تیم‌های پایه خواهیم داشت و با آقای یونس باهنر، مدیر آکادمی باشگاه نیز جلسات مفصلی داشتیم که یک سری اقدامات برای تقویت تیم‌های پایه انجام دهیم و استعدادهای جامعه را شناسایی کنیم که فعلا این یک طرح خام است و آن را کارشناسی خواهیم کرد لذا برای آکادمی فوتبال برنامه ویژه‌ای داریم که بازیکنان جوان را تربیت و در اختیار تیم بزرگسالان قرار دهیم چراکه ما زیرساخت این کار را داریم و می‌توانیم حتی از آن به درآمدزایی هم برسیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت هتل اختصاصی و استخر باشگاه تراکتور، اظهار کرد: طبقه اول هتل کاملاً آماده است و استفاده از آن درآمدزایی و کاهش هزینه‌ها را در پی خواهد داشت و برنامه‌هایی نیز داریم که در فصل آینده خارج از هتل خود، اردو نزنیم.

وی در خصوص تمدید قرارداد بازیکنان برای فصل آینده، افزود: برخی از بازیکنان ما قرارداد دارند و قرارداد تعدادی از آنها هم امسال تمام می‌شود که ما بر اساس اعلام نیاز سرمربی تیم، قطعاً با بازیکنان وارد مذاکره خواهیم شد و البته مجبورخواهیم بود تعدادی بازیکن جدید نیز به خدمت بگیریم، اما فعلاً به این موضوعات فکر نکردیم و تمرکزمان روی بازی‌های باقی مانده است و در فصل نقل و انتقالات با نظر سرمربی به دنبال تکمیل تیم خواهیم بود.

به نقل از رسانه رسمی باشگاه تراکتور، نظمی در پایان سخنان خود دیدار مقابل النصر امارات را دیداری سخت برای تراکتور توصیف کرد و گفت: قبل از شروع لیگ برتر فصل آینده، در لیگ قهرمانان آسیا به میدان خواهیم رفت و دیدار مقابل النصر برای ما خیلی مهم است و بر روی آن کار کارشناسی انجام می‌گیرد و بعد از پنج دیدار باقی مانده در لیگ برتر، تمرکزمان بر روی لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار