کد خبر: 1053719
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

چرا باید در خرید موبایل از فروشگاه های اینترنتی دقت کنیم؟ (نکاتی که حتما باید بدانید)

 

به نظر شما چه چیزی سبب می‌شود که با اطمینان کامل بتوان موبایل را به صورت آنلاین خرید؟ برای یک خرید هوشمندانه از فروشگاه‌های اینترنتی چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟ اگر شما نیز جزء کسانی هستید که تمایل دارید تلفن هوشمندتان را به صورت آنلاین بخرید، اما نمی‌توانید به راحتی به فروشگاه‌های اینترنتی اعتماد کنید، در این مقاله با ما همراه باشید تا نکاتی را که به هنگام خرید باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به طور کامل برای‌تان شرح دهیم.

راهنمای خرید موبایل به صورت اینترنتی

به طور کلی خرید اینترنتی از مزایای متعددی نظیر امکان مقایسه محصول، حق انتخاب بیشتر، عدم وجود محدودیت زمانی و... برخوردار است. هنگامی که تصمیم می‌گیرید تلفن همراهتان را به صورت اینترنتی بخرید، تنها با یک جستجو در مرورگر خود با فروشگاه‌های اینترنتی بسیار زیادی مواجه خواهید شد که هر کدام از آن‌ها نیز تنوع بالایی در محصولات خود دارند و شما به راحتی می‌توانید اقدامات لازم را برای خرید گوشی هوشمند مورد علاقه‌تان به کار گیرید.

اگرچه این فرایند بسیار راحت به نظر می‌رسد اما خطرات خاص خودش را هم دارد. به هر حال شما می‌خواهید چند میلیونی برای گوشی جدید خود هزینه کنید و باید مطمئن باشید که در این راه کلاهی بر سرتان گذاشته نخواهد شد. بنابراین ما در ادامه این بخش به نکاتی که حتما باید به هنگام خرید موبایل از فروشگاه‌های اینترنتی مد نظر قرار دهید، اشاره خواهیم کرد.

چرا باید در خرید موبایل از فروشگاه های اینترنتی دقت کنیم؟ (نکاتی که حتما باید بدانید)

مشخصات فنی گوشی را به طور کامل بررسی کنید

به طور کلی در اکثر فروشگاه‌های اینترنتی موبایل، تمامی گوشی‌های هوشمند از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته‌اند؛ بنابراین پیش از آن‌که اقدام به خرید گوشی کنید، ابتدا باید مشخصات فنی و تمامی امکانات آن را بررسی کنید. همچنین در صورت لزوم گوشی هوشمند مد نظر خود را با دیگر تلفن‌های هوشمند فروشگاه اینترنتی مقایسه نمایید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه به بررسی برخی از مشخصات فنی و امکانات گوشی‌های هوشمند خواهیم پرداخت که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید:

برند گوشی هوشمند

همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر کمپانی‌های اپل و سامسونگ، دو برند مطرح جهان در بین دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آیند. اما این بدان معنی نیست که سایر برندها نظیر شیائومی، ال‌جی، هواوی و... گوشی‌های خوب و باکیفیتی طراحی نمی‌کنند. بنابراین اگر به دنبال بهترین گوشی هوشمند هستید خرید از کمپانی‌های اپل و سامسونگ تنها گزینه‌ی پیش روی شما نیستند و برندهای دیگر هم به‌خوبی امتحانشان را پس داده‌اند. نکته‌ای که باید به هنگام انتخاب برند به آن توجه داشته باشید، داشتن گارانتی است.

آیفون یکی از هیجان‌انگیزترین گوشی‌ها و محصولات بازار ایران و حتی دیگر کشورها است. گوشی‌های آیفون کیفیت بسیار بالایی دارند و هم به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری طولانی‌مدتی برای آن‌‌ها منتشر می‌شوند؛ اما قیمت گوشی آیفون معمولا بالاتر از سایر برندهاست و جزو محصولات رده‌بالای بازار قرار می‌گیرند. اگر به خرید گوشی آیفون فکر می‌کنید بد نیست درباره این گوشی‌ها اطلاعات مناسبی داشته باشید. شرکت اپل به‌عنوان سازنده گوشی‌های آیفون تا امروز مدل‌های مختلفی از گوشی آیفون راهی بازار کرده است. با توجه به اینکه قیمت این گوشی معمولا بالاتر از سایر برندها است حتما میبایست آن را از فروشگاه های معتبر تهیه کرد.

ابعاد گوشی هوشمند

ابعاد یک گوشی هوشمند ارتباط مستقیمی با احساس راحتی کاربر دارد. البته ناگفته نماند که برخی از کاربران اقدام به خرید گوشی‌های هوشمند با ابعاد بزرگ می‌کنند، زیرا به این ترتیب می‌توانند از تماشای فیلم‌ها، عکس و... در صفحه نمایش بزرگ‌تر نهایت لذت را ببرند.

نوع شبکه‌های ارتباطی

منظور از نوع شبکه‌های ارتباطی پشتیبانی از 2G، 3G، 4G، 4/5G و 5G است. امروزه جدیدترین و بهترین گوشی‌های هوشمندی از شبکه ارتباطی 4/5G پشتیبانی می‌کنند که البته انتظار می‌رود به زودی شبکه ارتباطی 5G نیز به‌طور گسترده در ایران قابل استفاده شود.

جنس بدنه گوشی

به طور کلی گوشی‌های هوشمند در دو جنس شیشه و فلز و یا شیشه و پلاستیک به بازار عرضه می‌شوند. بدیهی است گوشی‌های هوشمندی که از جنس فلز و شیشه باشند از مقاومت بالاتری نسبت به گوشی‌هایی از جنس شیشه و پلاستیک برخوردار هستند.

کیفیت دوربین

کیفیت دوربین اولین موردی است که اکثر کاربران به هنگام خرید گوشی هوشمند مد نظر قرار می‌دهند. همه تمایل دارند گوشی هوشمندشان دارای دوربینی با کیفیت فوق‌العاده باشد تا با استفاده از آن بتوانند عکس‌ها و فیلم‌های بسیار زیبا و جذابی را ثبت کنند. بنابراین حتما هنگام خرید گوشی هوشمند جزئیات مربوط به کیفیت دوربین نظیر الگوریتم‌های پردازش تصویر، مقدار عدد دریچه دیافراگم لنز و قابلیت ضبط ویدیو با فریم بالا را مورد بررسی قرار دهید.

میزان رم و حافظه‌های داخلی

از دیگر موارد مهمی که به هنگام خرید اینترنتی گوشی هوشمند باید به آن توجه شود، میزان رم و حافظه داخلی است. زیرا هر چقدر میزان حافظه داخلی گوشی هوشمند بالاتر باشد، فضای بیشتری برای ذخیره سازی اطلاعات در اختیار خواهید داشت. به علاوه میزان رم نیز ارتباط مستقیمی با قدرت و عملکرد گوشی دارد. از این رو حتما به این دو مورد توجه ویژه داشته باشید.

قدرت پردازش

اگر گیمر هستید باید توجه ویژه‌ای به قدرت پردازش گوشی هوشمند داشته باشید تا مطمئن شوید که گوشی انتخابی شما برای بازی کردن از سطح بالایی برخوردار است.

کیفیت صفحه نمایش

کیفیت صفحه نمایش یکی دیگر از موارد مهم به هنگام خرید اینترنتی گوشی هوشمند است که باید مورد بررسی قرار گیرد. در حال حاضر کمپانی سامسونگ بهترین و باکیفیت‌ترین صفحه نمایش‌ها نظیر نمایشگرهای IPS، OLED و Super-AMOLED را طراحی و تولید می‌کند.

 

به گارانتی و امکان رجیستر شدن گوشی دقت کنید

وب‌سایت‌های معتبر در زمینه خرید گوشی، قوانین شفافی در مورد گارانتی گوشی دارند. همچنین در مورد رجیستر شدن گوشی باید مراقب باشید و از امکان این مورد هم اطمینان حاصل کنید.

چرا باید در خرید موبایل از فروشگاه های اینترنتی دقت کنیم؟ (نکاتی که حتما باید بدانید)

به شیوه ارسال و نحوه پرداخت دقت کنید

وب‌سایت‌های معتبر، شیوه ارسال گوشی و تعداد روزهایی که ممکن است این فرایند طول بکشد را به‌خوبی توضیح می‌دهند. بنابراین اگر وب‌سایتی این فرایند را به صورت شفاف توضیح نداده بود، در قابل اعتماد بودن آن شک کنید.

از داشتن پشتیبانی اطمینان حاصل کنید

برای خریدی امن، مطمئن شوید که سایت موردنظرتان پشتیبانی آنلاین و تلفنی دارد. قبل از ثبت سفارش، با شماره‌هایی که برای پشتیبانی گذاشته‌اند تماس بگیرید و از صحت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

شرایط برگشت کالا در صورت عدم رضایت را چک کنید

بسیاری از وب‌سایت‌های معتبر در زمینه خرید گوشی، به مشتریان این امکان را می‌دهند تا در صورت نارضایتی از محصول ارائه شده، آن را برگردانند. بنابراین اگر به فکر خرید گوشی آنلاین هستید، حتما به این امکان دقت کنید.

فقط از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر اقدام به خرید گوشی هوشمند کنید

به طور کلی اکثر فروشگاه‌های اینترنتی به دو روش پرداخت آنلاین و پرداخت درب منزل محصولات خود را به فروش می‌رسانند. اگر جزء کسانی هستید که بلافاصله پس از افزودن محصول مورد نظرتان به سبد خرید، هزینه را به صورت اینترنتی پرداخت می‌کنید، حتما فروشگاه‌های اینترنتی معتبر را برای خرید انتخاب کنید تا گوشی هوشمندتان بدون هیچ مشکلی طی 2 تا 3 روز به دستتان برسد.

 

شما از دو راه قادر خواهید بود فروشگاه‌های اینترنتی سودجو را از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر تشخیص دهید. اول این‌که مطمئن شوید سایتی که وارد آن شده‌اید دارای https باشد، زیرا حرف S در پایان https برگرفته از کلمه امنیت (Security) است. وب سایت‌هایی که از این پروتکل برخوردار باشند یعنی دارای گواهینامه SSL هستند. گواهینامه SSL اطلاعات بین وب سایت و کاربر را به صورت کد شده در مقابل افراد سودجو حفظ می‌کند و این افراد به راحتی نمی‌توانند به اطلاعاتی نظیر رمز دوم کارت بانکی، CCV2، اطلاعات شخصی و... دست یابند. راه دوم نیز این است که مطمئن شوید فروشگاه‌ اینترنتی مد نظر شما از نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) برخوردار باشد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به تمامی نکاتی که قبل از خرید اینترنتی گوشی هوشمند باید به آن توجه شود، اشاره کنیم. برای اینکه با کمترین ریسک گوشی هوشمند دلخواهتان را خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید به تمام نکاتی که گفته شد دقت کنید. برای خرید گوشی آنلاین می‌توانید به سایت تکنولایف  (technolife.ir) مراجعه کنید  و با بهترین قیمت گوشی مورد نظرتان را از این فروشگاه تهیه کنید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار