کد خبر: 1053670
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
در وبینار «مسئولیت اجتماعی بانگاه مهدی یاوری» عنوان شد:
کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان اقدام به برگزاری وبینار «مسئولیت اجتماعی بانگاه مهدی یاوری» با حضور مجتبی کاروان نایب رئیس این کمیسیون و حجت الاسلام مهدی نیلی پور رئیس بنیاد مهدَویت و آینده پژوهی اصفهان نمود.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این وبینار مجتبی کاروان، نایب رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه حوزه مسئولیت اجتماعی در دوره نهم فعالیت اتاق بازرگانی به عنوان اتاق نسل سوم مورد توجه ویژه قرار گرفته است، به تشریح فعالیت های اتاق بازرگانی اصفهان در این حوزه پرداخت.

درادامه حجت الاسلام والمسلمین مهدی نیلی پور، رئیس بنیاد مهدَویت وآینده پژوهی اصفهان با تاکید بر اینکه با مروری بر مبانی نظری و فکری درحوزه مسئولیت اجتماعی به زیرساخت فکری مناسبی دراین حوزه دست خواهیم یافت، افزود: انسان به عنوان موجودی متعالی باید درجهت همزیستی اجتماعی تلاش نماید.

نیلی پور تصریح کرد:  انسان متعالی درکنار تلاش برای بهزیستی فردی، برای رسیدن زندگی افراد جامعه به سطح مطلوب تلاش می نماید.  وی با بیان اینکه افراد یک جامعه مانند ظروف مرتبطه می باشند، تاکید کرد: در صورت بروز مشکل در زندگی افراد، آثار این معضلات بر کل افرادجامعه تاثیر گذارخواهد بود. 

رئیس بنیاد مهدَویت و آینده پژوهی اصفهان افزود: در صورت مشهود نبودن عدالت اجتماعی درجوامع، ریشه های جرم درآن جامعه فعال خواهد شد.

 حجت الاسلام نیلی پور در ادامه با تاکید براینکه هر فردی جزئی از یک کل می باشد، تصریح کرد: اگر قادر به حل مشکل کل به صورت جزء به جزء نباشیم، این مشکل به دیگران نیز سرایت خواهد کرد. پس سلامت و سعادت یک جامعه به عنوان یک کل، مربوط به اجزاء آن جامعه است. وی در ادامه نگاه کالبدی به جامعه را در پررنگ شدن ایفای نقش افراد درحوزه مسئولیت اجتماعی بسیار موثر دانست.

رئیس بنیاد مهدویت  توصیه حضرت زهرا سلام الله علیها به امام حسن علیه السلام مبنی بر اولویت قرار دادن توجه به همسایه و سپس اهل خانه را در نگاه اسلامی نشان دهنده تشویق برنگاه کریمانه به دیگران دانست.

حجت الاسلام نیلی پور داشتن نگاه رحیمانه به مخلوقات خداوند را موجب ایجاد لذت وافر دانست و افزود: مسئولیت اجتماعی به معنای تلاش برای ایجاد یک جامعه برخوردا راست.

 رئیس بنیاد مهدَویت وآینده پژوهی اصفهان درادامه سخنان خود گفت: دریک جامعه آرمانی مهدوی افراد با یکدیگر و برای یکدیگر زندگی می کنند . وی چشم انداز یک جامعه شیعی و اسلامی را مهدویت دانست و عنوان نمود: لازمه آمادگی برای زندگی در یک جامعه مهدوی، ایفای نقش درحوزه مسئولیت اجتماعی است. وی عدالت اجتماعی را یکی از مولفه های پررنگ جامعه مهدوی دانست و گفت: عدالت درحکومت امام زمان عج به قدری مهم است که اصولا به ایشان عدل می گویند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر