کد خبر: 1053560
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
فدراسیون جهانی دوومیدامی به ۳۶ کشور در ۱۲ ماده مختلف در بخش زنان سهمیه یونیورسالیتی اعطا کرده است.
پس از حاشیه‌های بوجود آمده در خصوص نحوه اختصاص سهمیه یونیورسالیتی زنان به فرزانه فصیحی دونده ۱۰۰ متر ایران، برخی مسئولان و پیشکسوتان دوومیدانی اعلام کردند که تنها در ماده ۱۰۰ متر امکان توزیع سهمیه یونیورسالیتی وجود داشته است، اما فهرست اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی دوومیدانی خلاف این موضوع را ثابت می‌کند.

بر اساس لیست فعلی سهمیه‌های توزیع شده دوومیدانی در بخش زنان، ورزشکاران کشور‌هایی که هیچ سهمیه‌ای بدست نیاورده‌اند، از طریق سهمیه یونیورسالیتی هم امکان حضور در بازی‌های المپیک توکیو را دارند. بر این اساس در بخش زنان، در دو‌های ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر، ۴۰۰ متر، ۸۰۰ متر، ۵۰۰۰ متر، ۱۰۰ متر بامانع، ۴۰۰ متر بامانع و همچنین ماده‌های ماراتن، ۲۰ کیلومتر پیاده‌روی، پرش ارتفاع، پرش طول و پرتاب دیسک در مجموع ۳۶ سهمیه یونیورسالیتی توزیع شده و نفراتی از این طریق راهی بازی‌های توکیو شده‌اند. پس اساسا صحبت‌هایی مبنی بر اینکه فقط در یک ماده امکان کسب سهمیه یونیورسالیتی بوده، اشتباه است. همچنین اسامی ورزشکارانی که سهمیه یونیورسالیتی گرفته اند نیز در سایت‌های رسمی مربوط به دوومیدانی اعلام شده و مشخص است که تنها سهمیه ایران نیز به فرزانه فصیحی در ۱۰۰ متر داده شده است.

در مجموع، فدراسیون جهانی دوومیدانی تنها در بخش زنان ۳۶ سهمیه یونیورسالیتی در ۱۲ ماده به ۳۶ کشور متقاضی اعطا کرده است. ضمنا این موضوع که برای هر ماده تعداد مشخصی سهمیه یونیورسالیتی درنظر گرفته شده، اساسا در فدراسیون جهانی مطرح نیست و فدراسیون جهانی بر اساس درخواست کشور‌ها در مواد مختلف سهمیه‌ها را توزیع کرده که طبیعتا در کشور‌های کمتر توسعه یافته در دوومیدانی، درخواست‌ها برای ۱۰۰ متر زنان بیشتر بوده و تعداد سهمیه‌های توزیع شده این ماده نسبت به مواد دیگر بیشتر بوده است. همچنین در قانون اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی کاملا مشخص است که جز مواد ترکیبی، ۱۰ هزار متر و ۳ هزار متر با مانع، امکان درخواست سهمیه یونیورسالیتی وجود دارد.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که فرزانه فصیحی از دوومیدانی‌کاران شایسته ایران است که در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای کسب ورودی بازی‌های توکیو انجام داده و اکنون هم فارغ از اینکه چگونه این سهمیه به او تعلق گرفته، امیدواریم در بازی‌های توکیو نتایج درخشانی را کسب کند و رکورد‌های شخصی خود و ایران را بهبود بخشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار