کد خبر: 1053384
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، در ارتباط با مشکلات عصبی ناشی از بیماری کووید ۱۹ نکاتی را متذکر شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: ایرج خسرونیا، با اشاره به مباحث مطرح شده در سی و یکمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران که به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: عوارض کووید ۱۹ در مغز تحت عنوان نورو کووید در سی یکمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران توسط اساتید اعصاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با عنوان این مطلب که تعدادی از بیماران کووید ۱۹ ممکن است با تشنج فلج اندام و نیمه بدن مراجعه کنند، افزود: همچنین تعدادی از بیماران به علت تأخیر کمبود اکسیژن اختلال الکترولیت سقوط فشار خون با علائم مغزی مراجعه می‌کنند.

خسرونیا ادامه داد: متأسفانه بعضی از بیماران با علائم تیپیک ام اس مراجعه می‌کنند و حتی سی تی اسکن مغز هم علائم مغز را نشان می‌دهد.

وی افزود: همکاران باید توجه خاص داشته باشند بعضی از بیماران با علائم شدید انسفالوپاتی مراجعه می‌کنند با علائم تیپیک کووید و یا بدون علائم کووید باشند؛ بنابراین با توجه به شیوع کووید ۱۹ توصیه می‌شود بیمارانی که با علائم عصبی مراجعه می‌کنند به فکر کووید ۱۹ باشیم و از درمان آن غافل نشویم

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تاکید کرد: در این کنگره پیشنهاد شد کسانی که دارای علائم عصبی هستند درمان کووید ۱۹ آن‌ها ادامه پیدا کند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار