کد خبر: 1053292
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
رئیس کمیته ملی المپیک در مورد وضعیت برگزاری مجمع دوچرخه سواری و تعیین تکلیف انتخابات فدراسیون ژیمناستیک توضیح داد.
سیدرضا صالحی‌امیری در حاشیه افتتاحیه هفته المپیک به پرسش خبرنگاران با موضوعات مرتبط با کمیته ملی المپیک و کاروان اعزامی به توکیو توضیح داد.

وی با تاکید بر اینکه تمام برنامه‌های ما در ۴ سال گذشته متمرکز بر برنامه‌های المپیک بود، گفت: به خاطر کرونا تاخیر یکساله در برگزاری بازی‌ها ایجاد شد، اما همه قهرمانان، فدراسیون‌ها و ... تلاش کردند به گونه‌ای روند آماده سازی را ادامه دهند که در توکیو کام ملت را شیرین کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به فعالیت‌های پیش بینی شده برای هفته المپیک گفت: ما در کنار ستاد قهرمانی، ستاد فرهنگی را تشکیل دادیم. ۱۴ برنامه در این هفته خواهیم داشت، همچنین ۴ برنامه هم در جریان بازی‌ها خارج از کشور داریم تا ایران زمین را به همه معرفی کنیم.

وی در همین رابطه به نمایش فیلم، صنایع دستی و ... اشاره کرد و ادامه داد: تلاش همه مجموعه ورزش اقتدار ایران، بالابردن پرچم ایران در عرصه جهانی و ایجاد نشاط و شادی در بین مردم است.

صالحی‌امیری درباره کسب ۶۵ سهمیه المپیک، خاطرنشان کرد: آنچه به عنوان یک حرکت با برنامه دنبال شده این بود که در گام اول با پیروزی عبور کنیم که کسب سهمیه بود. از نظر کیفی هم شرایط بهتری خواهیم داشت و تلاش‌های انجام شده به نتیجه منجر شد. مهمتر از همه اینکه ما به دنبال انسجام در داخل و همه ارکان ورزش هستیم.

وی درباره وضعیت دوچرخه‌سواری و اینکه اتحادیه جهانی مجمع انتخاباتی ایران را تایید نکرده، یادآور شد: از نظر ما و کمیته مجمع مشکلی نداشت. ما اشکال قانونی در فرایند مجمع مشاهده نکردیم و در مکاتبه با فدراسیون جهانی گفتیم گفتیم فرایند انتخابات مشکلی نداشت.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین در خصوص عدم تایید رئیس فدراسیون ژیمناستیک در کمیسیون تطبیق وزارت ورزش، عنوان کرد: ما در حال بحث و بررسی با فدراسیون جهانی و فدراسیون خودمان هستیم. هنوز به نتیجه نرسیدیم در صورت کسب نتیجه، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار