کد خبر: 1052876
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: تا پایان هفته در حدود یک میلیون دوز واکسن به کشور خواهد رسید.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر، در مورد ادامه فعالیت‌های این سازمان برای واردات واکسن کرونا با توجه به ورود واکسن‌های داخلی به چرخه واکسیناسیون گفت: تا زمانیکه احساس نیاز به واکسن باشد تلاش می‌کنیم واکسن مورد نیاز را تامین کنیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: نیاز کشور برای واکسیناسیون با در نظر گرفتن ۸۰ میلون جمعیت کشور، در حدود ۱۶۰ میلیون دوز است.

قوسیان مقدم در پاسخ به این سوال که آیا با ورود واکسن‌های داخلی به چرخه واکسیناسیون، روند واردات کند خواهد شد یا نه گفت: ما تا زمانی که نیاز باشد تلاش می‌کنیم واکسن مورد نیاز را تامین کنیم، نه به این جهت که اعتقاد به این باشد که واکسن داخلی مناسب نیست چرا که بار‌ها از اثر بخشی این واکسن‌ها گفته ایم. اما به لحاظ تامین عددی مجبوریم برای کمک به تسریع واکسیناسیون واردات را ادامه دهیم.

وی افزود: با توجه به ورود واکسن‌های داخلی به چرخه واکسیناسیون و پیش بینی اینکه تا پایان شهریور در حدود ۵۰ میلیون دوز تولید هم داشته باشیم، باز هم در حدود ۱۱۰ میلیون دوزعقب هستیم؛ لذا ضروری است برای آرامش خاطر ۷۰ درصد جمعیت واکسینه شوند از این جهت ناچاریم که واردات را ادامه دهیم.

وی در پایان در مورد ورود محموله‌های جدید واکسن به کشور گفت: با توجه به توافقات صورت گرفته تا پایان هفته در حدود یک میلیون دوز واکسن کرونا از طریق شرکای بین المللی ما به کشور خواهد رسید.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار