کد خبر: 1052252
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷
حسن رشوند

انتخابات 28 خرداد‌، هم برای ملت ایران و هم برای دشمن بسیار مهم است، چراکه دشمن به این تحلیل رسیده که در این انتخابات، اگر جریان انقلابی پیروز انتخابات شود، پازل اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران تکمیل خواهد شد. در نگاه تحلیلگران، ایران اسلامی اهرم‌های اقتدار فوق‌العاده مهمی دارد که عمده‌‌ترین آنها عبارت است از سه مؤلفه فناوری هسته‌ای، قدرت موشکی، عمق استراتژیک که هر سه این مؤلفه‌ها‌، در تعیین سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تعیین‌کننده است. اما آنچه این پازل اقتدار را در شرایط حاضر تکمیل خواهد کرد، «اقتصاد قوی‌» است که در بستر انتخابات فردا رقم خواهد خورد.
تنها چالشی که ایران با آن مواجه است، موضوع تحریم‌ها است که متمرکز بر وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است. بنا به گفته ریچارد نِفیو، مسئول تیم طراحی تحریم‌ها علیه ایران هدف از تحریم، مختل کردن زندگی مردم ایران و خسته کردن آنها است و چون اصلی‌‌ترین و محوری‌‌ترین عامل قدرت ایران، سرمایه اجتماعی نظام است، غربی‌‌ها بر موضوع تحریم و شکستن سدّ حمایت و پشتیبانی مردم از نظام با کمک تحریم‌ها امید واهی بسته‌اند.
فن بدل تحریم‌ها، نه «رفع»، بلکه «خنثی‌سازی» تحریم‌هاست و راهکار آن، بی اثر نمودن تحریم‌ها از رهگذر «اقتصاد قوی‌» است، که شگرد دستیابی به آن نیز، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. غربی‌‌ها نیک می‌دانند آنچه می‌تواند این قطعه و پازل اقتدار را برای ایران به ارمغان آورد، دولتی انقلابی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، «دولت جوان حزب‌اللهی» است. این دولت انقلابی، برای غربی‌‌ها فوق‌العاده خطرناک و هراس‌انگیز است، زیرا علاوه بر تقویت و استحکام سه مؤلفه اول اقتدار، مؤلفه چهارم را هم تأمین خواهد کرد، و در این صورت هیچ بازدارنده‌ای برای مهار قدرت و اقتدار ایران وجود نخواهند داشت.
از همین رو است که دشمن تمام عده و عده خود را در ماه‌های اخیر بسیج کرد تا اولاً ایران اسلامی یک انتخابات کم رونقی را تجربه کند و در ثانی کسی انتخاب شود که نماینده دولت انقلابی و تغییر شرایط موجود در کشور نباشد. بنابراین در این راستا‌، دشمن دو راهبرد کلان 1- مشارکت حداقلی مردم و 2- شکست جریان انقلاب و عدم تحقق یک دولت جوان انقلابی را برای اثرگذاری بر انتخابات روز جمعه طراحی کرده و به دنبال تحقق آن است ولی ملت ایران فردا این دو راهبرد دشمن را با حضور پرشور و مثال‌زدنی خود خنثی خواهند کرد. ناامیدسازی توده مستضعف جامعه برای حضور در انتخابات با سوءاستفاده از اوضاع آشفته معیشتی و اقتصادی کشور، ضعف سواد رسانه‌ای و بعضاً ضعف حافظه تاریخی مردم، نقشه اصلی دشمن در این راهبرد است. این نقشه، سه فایده برای دشمن دارد:
اولاً پایگاه اصلی رأی جریان انقلاب، همین توده و قشر متوسط به پایین است و نیامدن این طبقه از جامعه، ضریب احتمال رأی‌آوری انقلابی‌‌ها را کاهش می‌دهد.
ثانیاً با کم شدن درصد مشارکت در انتخابات، خوراک رسانه‌ای و مانور تبلیغاتی دشمن علیه انقلاب و نظام اسلامی فراهم می‌شود و دهان یاوه گوی دشمن علیه مردمی‌‌‌ترین نظام سیاسی باز می‌شود.
ثالثاً با نیامدن مردم پای صندوق‌های رأی، زمینه برای عرض‌اندام مخالفان داخلی نظام و مرفهین بی‌درد و غربزده‌‌ها فراهم می‌گردد.
یکی از اسرار اصرار رهبر حکیم انقلاب بر حضور حداکثری و همگانی مردم در انتخابات در همین نکته نهفته است. لذا باید مردم عزیزمان بدانند رأی ندادن آنها، نه تنها اوضاع را درست نخواهد کرد‌، بلکه مشکلات بیشتری را متوجه زندگی و معیشت آنها می‌کند. انتخابات فردا (28 خرداد )یکی از مهم‌‌ترین انتخابات در تاریخ 42 ساله انقلاب اسلامی به شمار می‌آید که اگر چنین نبود رهبر حکیم انقلاب درباره حضور در پای صندوق رأی این دوره از انتخابات ریاست جمهوری چنین نمی‌فرمودند:
«برادران عزیز! انتخابات برای کشور ما و ملّت ما یک فرصت است، برای دشمنان ما یک تهدید است؛ انتخابات را دست‌کم نباید گرفت. اینکه بعضی‌‌‌ها راجع به انتخابات حرف می‌زنند، هر چه دلشان می‌خواهد می‌گویند، مردم را دلسرد می‌کنند، نباید انسان به‌ آسانی از این عبور بکند؛ انتخابات برای کشور ما یک فرصت بسیار بزرگی است: اوّلاً انتخابات اگر پُرشور انجام بگیرد و مردم به صورت کامل پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند، این تضمین‌کننده‌ امنیّت کشور است، امنیّت کشور را تضمین می‌کند؛ چرا؟ برای خاطر اینکه دشمنانی که کشور را، ملّت را تهدید می‌کنند، از پشتوانه‌ مردمی بیشتر هراس دارند تا امکانات تسلیحاتی ما؛ بله، از موشک ما هم می‌ترسند امّا از پشتوانه‌ مردمی نظام بیشتر می‌ترسند. حضور در انتخابات نشان‌دهنده‌ پشتوانه‌ مردمی از نظام است، به همین دلیل موجب امنیّت است.
ثانیاً نشان‌دهنده‌ عزم و اقتدار ملّت ایران است. خب، گرفتاری‌‌‌هایی وجود دارد در کشور؛ خود آنها هم می‌دانند. این تحریم‌های آنها، به اضافه‌ بعضی از کم‌کاری‌‌‌هایی که خود ما داریم، مشکلاتی برای مردم درست کرده، مردم گلایه‌‌‌هایی دارند، با وجود این، چون پای انتخابات در میان است، چون پای آبروی نظام در میان است، چون پای امنیّت کشور در میان است، مردم می‌آیند وسط میدان؛ این نشان‌دهنده‌ عزم ملّی، اقتدار ملّی و بصیرت ملّی است. بعد خود انتخابات حل‌کننده‌ بسیاری از مشکلات بین‌المللی ما است. کسانی که ناظران بین‌المللی هستند، قضاوتشان نسبت به کشور‌‌ها و برخوردی که باید با این کشور‌‌ها داشته باشند به این چیز‌‌ها خیلی وابسته است. »
فردا با این نگاه باید پای صندوق رأی رفت و سرنوشت چهار سال کشور را تعیین کرد که اگر چنین کردیم یقیناً می‌توانیم در پیشگاه ملت و شهدایی همچون سید الشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی که تأکید می‌کردند جمهوری اسلامی حرم است و حفاظت و صیانت از این حرم برای تک تک ما واجب است‌، شرمنده نخواهیم شد‌. ضمن آنکه این حضور و انتخاب هوشمندانه‌، تضمین‌کننده آینده کشور خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار